י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפלסטינים והישראלים זועמים

ההכרזה המאכזבת של רה"מ האוסטרלי

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע היום בבוקר כי ארצו מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל | רה"מ האוסטרלי הבטיח:  "נעביר את השגרירות למערב ירושלים כשהדבר יהיה מעשי"

ההכרזה המאכזבת של רה"מ האוסטרלי
ראש ממשלת אוסטרליה צילום: רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע היום בבוקר כי ארצו מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל, את הדברים אמנם אמר לפני כחודשיים, אך לא צוין אז שההכרה תהיה במערב העיר בלבד.

מוריסון ציין כי השגרירות האוסטרלית לא תעבור לירושלים במיידי, עוד אמר מוריסון כי בכוונת אוסטרליה להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית העתידית, אך ציין כי הדבר יקרה רק לאחר שיושג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים במסגרת "שתי המדינות, לשני העמים".

"אוסטרליה מכירה במערב ירושלים, נעביר את השגרירות למערב ירושלים כשהדבר יהיה מעשי, אוסטרליה תקים במערב העיר משרדי ביטחון ומשרדי מסחר", אמר מוריסון.

הכרזה זו של ראש ממשלת אוסטרליה, גורמת לתגובות מעורבות וכעס משני צידי המתרס, כאשר בישראל מאוכזבים מכך שאינו מכיר בירושלים כולה כבירת ישראל וברשות הפלסטינית זועמים על ההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל.

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין הביע אכזבה מההכרזה ומסר, "‏תמוהה בעיניי הכרתה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל. אמרנו ונמשיך לעמוד על כך- ירושלים השלמה היא בירתנו לנצח, לא רק חלק ממנה".

השר צחי הנגבי כתב, "אוסטרליה היא ידידה גדולה של ישראל ואנחנו מאוד מעריכים את הידידות שלנו ואת היחסים החמים. אבל אין דבר כזה "מערב ירושלים" ו"ירושלים המזרחית". יש רק את ירושלים, בירתה הנצחית והבלתי מחולקת של מדינת ישראל".

ממשרד החוץ נמסר בעקבות נאום ראש ממשלת אוסטרליה: "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את המשרד הבטחוני-כלכלי בירושלים כצעד בכיוון הנכון. ישראל מברכת את ממשלת אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה התקיפה בעד ישראל באו״ם ונגד האנטשימיות".

אוסטרליה שגרירות מערב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד