י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"המשטרה לא נתנה לנו לקיים את הטקס"

רק לאחר שהמחבל נתפס, אפשרו כוחות הביטחון לגר"א ווייל ולראשי הקהילה לקיים עצרת מחאה ותפילה בבית העלמין היהודי 'הרליסהיים' שחולל ליד שטרסבורג

"המשטרה לא נתנה לנו לקיים את הטקס"
השחתת קברי היהודים צילום: עיתון DNA. רשת CNN ואליזבט שרר

ביום שני בלילה רוססו צלבי קרס על 37 קברים וכתובות נאצה נגד נשיא צרפת עמנואל מקרון על גדרות בית העלמין היהודי 'הרליסהיים' שליד שטרסבורג.

מאות מבני הקהילה ותושבים מקומיים באו ביום שישי כדי להוקיע את המעשים ולהביע תמיכה בקהילה היהודית.

רבה של שטרסבורג והריין התחתון הגר"א ווייל אמר, "אנו מצפים לצעדים משמעותיים מצד ממשלת צרפת ולא להסתפק בהצהרות חשובות ככל שיהיו'. האירוע אמנם אירע ביום שני, אך המשטרה אסרה על הרבנים לקיים טקס במקום עד ליום שישי, מאחר והמשטרה חקרה את האירוע".

"אנו מביעים שאט נפש נוכח המעשה הנפשע של חילול בית עלמין יהודי על ידי בני עוולה שלא בוחלים בכל אמצעי כדי לפגוע ביהודים ובמרקם הנפלא של היחסים בין יהודים ושכניהם בצרפת. בשם ממשלת צרפת ומשרד הפנים אני מבטיח כי נרדוף ונשיג את הפושעים שביצעו את המעשה המתועב", כך אמר שר הפנים של צרפת קריסטיף קסטנר, בעצרת הזדהות שנערכה ביום שישי בבית העלמין היהודי הרליסהיים שליד שטרסבורג.

במהלך השבוע ביקרו במקום רבה של שטרסבורג ואזור הריין התחתון בצרפת, חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' רבי אברהם ווייל וראשי הקהילה.

רק לאחר שהמחבל נתפס, אפשרו כוחות הביטחון לגר"א ווייל ולראשי הקהילה לקיים עצרת מחאה ותפילה בבית העלמין שחולל.

בית העלמין חילול בית העלמין היהודי שטרסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד