ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא עמדה בסיכומים

המאבק על החינוך החרדי: הממונה רימתה והשיתה הנחיות חדשות

הממונה על החינוך בניו יורק, שיקרה לרבנים שנפגשו עמה כדי לפתח קשרים, בכדי שתקל מעל החינוך החרדי. לאחר שהבטיחה כי תפתח בדיאלוג ותעדכן אותם בכל מדיניות חדשה בנושא החינוך, היא פירסמה דרישות חדשות ולא הסכימה בפגישתה עם אחד הרבנים, לתת לו עותק מהן

המאבק על החינוך החרדי: הממונה רימתה והשיתה הנחיות חדשות
נתי שוחט, פלאש 90

הממונה על החינוך של מדינת ניו יורק, מרי אלן, שיקרה לרבנים הרב אליה ברודני והרב ישראל רייזמן, שעבדו ללא לאות מאחורי הקלעים מולה, סיכומים ביניהם הופרו ללא מצמוץ.

שני הרבנים האלה יחד עם הרב חיים דוד צוויבל מראשי 'אגודת ישראל' בארה"ב, נסעו בתחילת נובמבר לאולבני ונפגשו עם הממונה, היא הבטיחה שזו תהיה תחילתו של דיאלוג, ותהיה בקשר עמם לפני שכל מדיניות חדשה בנושא החינוך תפורסם, אך היא לא עמדה בהבטחה שלה.

שעה אחת לפני שפורסמה המדיניות החדשה בנוגע לדרישת משרד החינוך של ניו יורק, נפגשה הממונה עם הרב צוויבל ועם חברים אחרים בוועדה שהוקמה מול הממונה על החינוך, הפגישה דנו בהנחיות החדשות, וגם אז, היא סירבה לתת להם עותק של אותן הנחיות חדשות.

הרבנים פנו ב-27 לנובמבר במכתב למפקח על החינוך והתלוננו על הפרת ההסכם של הממונה על החינוך לבין הרבנים, אך עד היום הם לא קיבלו כל מענה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אלו אינם השקרים הראשונים של הממונים על החינוך מטעם מדינת ניו יורק. באפריל 2016, מדינת ניו יורק הבטיחה לישיבות ובתי ספר פרטיים מיליוני דולרים במימון שיעורי מדע, טכנולוגיה ומתמטיקה, ושנתיים וחצי לאחר מכן, המדינה עדיין לא נתנה דולר אחד לאף מוסד.

בתחילת השנה, המדינה הודיעה שאפשר להגיש בקשות מימון לבתי ספר פרטיים. כחלק מתהליך ההרשמה, כל בתי הספר הפרטיים מילאו שאלון על תכנית הלימודים שלהם, צירפו את לוח השיעורים היומי, וזאת בתמורה לקבלת הכסף.

המדינה לא רק ששיקרה ולא נתנה כסף, היא הוציאה הנחיות חדשות המחייבות את הישיבות לשנות את לוחות הזמנים שלהן ולשנות את תוכניות הלימודים שלהן, כשהנחיית המדיניות החדשה מחייבת את בתי הספר והישיבות לספק כמעט שבע שעות ביום לימודי ליב"ה.

יוצא איפה, כי המדינה הבטיחה כסף, כשהמטרה שלה היתה לקבל מאותם מוסדות חרדיים אינדיקציה על תוכניות הלימודים שלהן ואת לוחות הזמנים המדויקים, ולאחר מכן השתמשו במידע הזה כדי להטיל תקנות חדשות על ישיבות, וכל זאת מבלי לתת לישיבות דולר אחד ממה שהובטח להן.

חינוך חרדי חיים דוד צוויבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד