י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על רקע האירועים הבטחוניים

שוטרי מג"ב התעמתו עם חיילי הנח"ל החרדי

אירוע חריג במיוחד: שוטרי מג"ב התעמתו עם שני חיילים מגדוד נצח יהודה, בו משרתים חיילים חרדים ועצרו אחד מהם במהלך מחאה של מתיישבים נגד המצב הביטחוני. על פי המשטרה הם ניסו לשחרר מתנחלים שיידו אבנים שנעצרו | מדו"צ נמסר כי החיילים הללו הושעו | עו"ד בן גביר קורא להעמיד לדין את המג"בניקים

שוטרי מג"ב התעמתו עם חיילי הנח"ל החרדי
עימות בין שוטרי מג"ב לחיילי נצח יהודה צילום: צבי סוכות

עימות אלים התפתח אמש (מוצ"ש) בין שוטרי מג"ב לחיילי נצח יהודה בבית אל, במהלך מעצר אלים של מפגינים מהישוב. על פי דיווחים של עדי ראייה, חיילי נצח יהודה מחו נגד המג"בניקים על כך שהפעילו אלימות כלפי המקומיים.

המג"בניקים, כך על פי העדויות, התנפלו על שני חיילים ועיכבו אותם באלימות ואף לקחו את נשקיהם. אחד החיילים הצליח לברוח והמג"בניקים ניהלו אחריו מרדף לתוך הבסיס של נצח, שם חסמו אותם חבריו של הלוחם. שוטרי המג"ב מסרו את הלוחם השני למג"ד נצח יהודה.

מדובר בחבריהם של הלוחמים יובל מור יוסף הי"ד ויוסף כהן הי"ד, שנרצחו בפיגוע ירי ביום חמישי שעבר בגבעת אסף. חבר נוסף מנצח יהודה נאבק על חייו, נתנאל אילן (פלבר) בן שיינא ציפורה, שנפגע גם כן בפיגוע ירי ביום חמישי בטרמפיאדה, עודנו מונשם ומורדם, מצבו מוסיף להיות קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.

חייל צה"ל נוסף מגדוד 'נצח יהודה' נפצע קשה ביום שישי בפיגוע אבנים בבית אל, נותח בבית החולים הדסה עין כרם ומצבו מוגדר בינוני. החייל נמצא בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו. התפללו לרפואת מיכאל בן אסתר אסנת לרפואה שלמה.

מהתחקיר בשלב זה, עולה כי בעקבות מעצרם של מתנחלים אשר יידו אבנים לעבר בתי פלסטינים, ניסו חיילים מגדוד נצח יהודה לשחררם מידי שוטרי מג"ב ועל רקע זה התפתח העימות. במשטרה ובצה"ל מאשרים את הפרטים ובצה"ל הוסיפו והבהירו כי החיילים הושעו מתפקידם עד לסיום תחקור האירוע. 

ממשטרת ישראל נמסר כי בפעילות הלילה של שוטרי מג"ב בפאתי רמאללה, התקיימה הפגנה בלתי חוקית של כ-50 מתיישבים. במסגרת ההפגנה נעצרו 3 חשודים אשר יידו אבנים לעבר בתים פלסטינים. לאחר שנעצרו, הגיעו לעבר כוחות מג"ב 2 חיילים שמשרתים באזור בניסיון לשחרר את העצורים. שוטרי מג"ב העבירו את החיילים להמשך טיפול של מפקדיהם.

מדובר צה"ל נמסר כי החיילים המעורבים באירוע, הושעו מתפקידם עד לסיום תחקור משותף של האירוע ע"י מפקדי צה"ל ומג"ב.

למרות זאת, בעקבות התקרית החריגה, קורא עו"ד איתמר בן גביר, מראשי 'עוצמה יהודית' לחקור את שוטרי משמר הגבול שהיו מעורבים באירוע, ואף להעמידם לדין על התנהלותם ועל התערבותם במקצועיות עבודתם של חיילי נצח יהודה.

לדבריו, "לא אחת שוטרי מג"ב מנצלים לרעה את סמכותם וחורגים מתפקידם, אלא שאירוע זה הוא בבחינת חציית קו אדום בהתנהלותו המחפירה של מג"ב; אם עד כה חשבנו כי נראה את שוטרי מג"ב מתנכלים למתיישבים היהודים, כפי שהם עושים לא אחת ולא שתיים, הרי שמאמש אנו עדים להתנכלות חדשה: התנכלותם של שוטרי מג"ב לחיילים אשר חבריהם לשירות הצבאי נרצחו זה עתה, וכל פשעם היה סיוע למתיישבים הגיבורים שמחו על אותו רצח".

בן גביר אומר כי "מעבר לבעיה המשפטית הקשה העולה מהתנהלותם של אותם שוטרים באירוע, מדובר בפשע מוסרי. האויבים שלנו רואים אל התמונות ואת הפרסומים מאותו אירוע וצוחקים עלינו. מדובר בתמונות שמחזקות את התיאבון של המחבלים השפלים לבצע עוד פיגועים. אני קורא למפקד משטרת מג"ב ולמחלקה לחקירות שוטרים לפתוח בחקירת האירוע, על מנת למצות את הדין עם השוטרים המכים".

"יש לציין כי אחריות האירוע כולו רובצת על כתפיה של ממשלה ישראל", מוסיף בן גביר. "אם הגענו למצב בו שוטרים וחיילים נאבקים זה בזה, וכל זאת כתוצאה מרפיסות שלטונית מתמשכת מול הטרור, אזי האצבע המאשימה מופנית אל ממשלת ישראל. הממשלה החלשה והמתרפסת הזו צריכה ללכת הביתה, ויפה שעה אחת קודם".

הפגנת מחאה משמר הגבול נצח יהודה עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד