י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין בדיחה עצובה יותר"

השרים הגיעו למחות נגד ראש הממשלה

התעוזה אולי באה בשל הממשלה הצרה בת ה-61 חברים, אך זו המציאות | הבוקר התייצבו שורת שרים חברי ממשלה וקבינט במחאה נגד ראש הממשלה על המצב הביטחוני ההולך ומסלים ביו"ש | לוין: "הגיע הזמן להשתחרר מהכבלים המשפטיים". בנט: "קורא לראש המשלה, הבטחת - תקיים" | לפיד הגיב: "אין בדיחה עצובה יותר"

השרים הגיעו למחות נגד ראש הממשלה
השר נפתלי בנט במחאת ראשי הרשויות ביו"ש צילום: באדיבות המצלם

מאות מפגינים מוחים בשעה זו מול משרד ראש הממשלה בירושלים, על רקע המצב הביטחוני בשבוע האחרון ביהודה ושומרון, תחת הסיסמאות: "מתינו מוטלים לפנינו, סיימנו לשתוק. כי פשוט נמאס לנו למות".

בעקבות המחאה המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות קפלמן-זוסמן בעיר.

לצד ראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובנימין, הגיעו לתמוך במאבקם גם שרי ממשלה וח"כים בכירים, גם מ'הליכוד', בהם: השרים ישראל כץ, יריב לוין, חיים כץ, זאב אלקין ואופיר אקוניס, לצד שרי 'הבית היהודי', נפתלי בנט, איילת שקד ואורי אריאל, וכן השר אלי כהן מ'כולנו'.

יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך נפתלי בנט, שהגיע למחאת ראשי הרשויות תקף את ראש הממשלה, דקות לפני שנכנס לישיבת הממשלה השבועית: "ידינו קשורות בגלל פייק משפט ופייק מוסר. ראש הממשלה הבטיח לפני שבועיים להחזיר את העוצמה לצה"ל זה עוד לא קרה. הוא הבטיח להרוס בתי מחבלים, ועוד לא הרסו 106 בתים. אני קורא לראש המשלה, הבטחת - תקיים".

"בכל פעם שיש טרור אנחנו צריכים לבנות. אנחנו נגיע לשלום עם השכנים שלנו שהם יתייאשו מהתקווה להוציא אותנו מהארץ הזאת. איך הם יתייאשו? שנבנה עוד ישובים, עוד בתי ספר ועוד גני ילדים", כך בנט.

שרת המשפטים איילת שקד נאמה גם היא בהפגנת המחאה ואמרה בין היתר: "אני חושבת שבמדינת ישראל צריך שר ביטחון במשרה מלאה ונפתלי בנט הכי מתאים לזה. צריך לעשות הרבה דברים שלא נעשים: להפסיק את המשכורות המנופחות למחבלים ולמשפחותיהם. שום מדינה מתוקנת לא היתה מאפשרת ואין סיבה לאפשר לכך. צריך להגביר את הריסת הבתים".

דבריו של השר אריאל בהפגנת המחאה

שר התיירות יריב לוין, אחד המקורבים ביותר לראש הממשלה נתניהו, עלה גם הוא לבימת העצרת וקרא, "הגיע הזמן להשתחרר מהכבלים המשפטיים המלאכותיים שמטילים עלינו כל הזמן. במקום שבו רוצחים יהודים כדי למנוע מהם לחיות פה, זה המקום שבו צריכה לקום התיישבות גדולה וחזקה".

"החל מרגע זה, לפני שאגיע להצבעה על כל חוק פרסונלי או חוק שטותי או חוק על שם שר לשעבר - אני לא אצביע עד אשר נצא למבצע לניקוי השומרון ממחבלים. עד אשר נסדיר את הבנייה", כך הבהיר ח"כ אורן אסף חזן במחאה.

שר הכלכלה אלי כהן ממפלגת 'כולנו' נאם גם הוא בהפגנת מחאה והבהיר, "אם אבו מאזן יבנה מחדש את בתי המחבלים, צריך להרוס את הבית של אבו מאזן".

דקות לאחר נאומי השרים במחאת ראשי הראשויות מול משרד ראש הממשלה, פתח נתניהו את ישיבת הממשלה בהתייחסות לנושא: "הורתי לזרז הריסת בתי המחבלים, שללנו אישורי עבודה לחמולות מחבלים והעברתי מסר לחמאס שלא נקבל מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת טרור ביו"ש. הנחתי להסדיר מעמדם של אלפי בתים ביו"ש, להקים שני אזורי תעשייה ולאשר 82 יחידות דיור בעפרה". והבטיח כי "יהיו צעדים נוספים".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, הגיב לנאומי השרים במחאה ואמר, "אין בדיחה עצובה יותר משרי ממשלה שמפגינים נגד עצמם. צה"ל והשב"כ התריעו שוב ושוב שהשטח עומד בפני התלקחות. במקום לצאת למהלך מדיני מעמדת כוח ולנצל את התיאום הביטחוני לדיכוי הטרור, נתניהו לא עשה כלום".

משרד ראש הממשלה פיגועים יהודה ושומרון נפתלי בנט הפגנת מחאה יריב לוין איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד