י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המחבלים טרם נלכדו

וועדת החוץ והביטחון התכנסה בעופרה: באנו לראות בעיניים

שלושה ימים לאחר הפיגוע הקטלני בגבעת אסף, הגיעו הבוקר חברי ועדת חוץ וביטחון לסיור במקום | בבדיקת רכב במחסום באזור חברון, נמצאו שני כלי נשק. יושביו עוכבו לחקירה  

נשק. אילוסטרציה
נשק. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת הגיעו הבוקר (ראשון) לסיור בטרמפיאדה בגבעת אסף, בה נרצחו ביום חמישי חיילי נצח יהודה שאבטחו את התחנה, סמל-ראשון יובל מור יוסף הי"ד מאשקלון וסמל יוסף כהן הי"ד מבית שמש, נשקו של אחד מהם נעלם, ובצה"ל העלו חשד כי המחבל שיצא מהרכב וירה בחיילים - חטף את הנשק.

לאחר הסיור התכנסו חברי וועדת החוץ והביטחון ביישוב עופרה יחד עם ראשי הרשויות באזור. יו"ר הוועדה חבר הכנסת אבי דיכטר פתח ואמר, "התחושה שלנו היא שבשבוע החולף קרו כאן כמה דברים שחייבו אותנו להיות כאן. לראות בעיניים את האנשים, את החיילים".

הוא הוסיף ואמר, "חיים כאן ישראלים כמו כל אחד מאיתנו. חשוב לנו שהאזרחים כאן יידעו שבדיוק כפי שמגינים עלי באשקלון יגנו עלי בעפרה ובדיוק כפי שמסדירים את המגורים שלי באשקלון יסדירו את המגורים בעפרה".

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר לחברי הוועדה: "אנו דורשים לבחון מחדש את מדיניות חופש התנועה". לדבריו, "חופש תנועה זה אינו חופש טרור. אנו דורשים לבחון מחדש את מדיניות חופש התנועה. בנוסף, הריסת חדרונים של מחבלים לא גורמת להרתעה, צריך להרוס את הבתים והקומפלקסים של כל המשפחה התומכת".

הוא הוסיף כי המצב הביטחוני אינו כתמול שלשום, "עברנו אירועים קשים אשר מצביעים על אבדן הרתעה של צה"ל באזור. זה גורם לכך שמחבל יכול לצאת מהרכב ולרצוח, שזו העזה שלא ראינו בעבר. אם ההתיישבות לא תתחזק ותתרחב, הם יבינו שלטרור יש אפקטיביות והם ימשיכו לפגע בנו. הסדרת ההתיישבות והמשך הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יגדעו את התקווה שלהם שאומרת שננוצח דרך הטרור".

בתוך כך, ביום שישי, במהלך פעילות מבצעית בשכונת אבו סנינה בעיר חברון, עצר כוח צה"ל רכב לבדיקה. במהלך חיפוש ברכב נמצאו שני נשקים מסוג M-16 ועוזי. נוסעי הרכב נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון. 

חייל גדוד 'נצח יהודה' נתנאל אילן (בן שיינא ציפורה) פלבר שעמד לצד חבריו בטרמפיאדה, נפצע קשה ומאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מורדם ומונשם ונשקפת לו סכנת חיים מיידית. שירה (בת מיכל) סבג תושבת בית אל שנפצעה אף היא באורח קשה בפיגוע, מצבה השתפר וביום שישי הועברה מיחידת התאוששות בבית החולים שערי צדק למחלקה רגילה ומצבה הולך ומשתפר.

שלשום (שישי) נפגע חייל נוסף מגדוד נצח יהודה, נווה מיכאל (בן אסנת אסתר) רותם, לאחר שמחבל חדר לבית אל ותקף אותו באמצעות אבן וסכין. תחילה מצבו הוגדר קשה אך לאחר ניתוח מורכב שעבר בבית החולים הדסה עין כרם וכן תפילות רבות, מצבו הוטב ומוגדר בינוני. 

אמש (מוצ"ש) הותר לפרסום כי בעקבות הפעילות המבצעית, הרציפה והממוקדת של צה"ל והשב"כ במהלך סוף השבוע, החשוד בביצוע הפיגוע בעמדה צבאית סמוך לבית אל, הסגיר עצמו לכוחות הביטחון וזה הועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

גבעת אסף פיגוע ירי נצח יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד