י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אני דיווחתי על הטינופת"

הדוקטור שדיווח לפייסבוק על יאיר נתניהו

יאיר נתניהו VS פייסבוק: בנו של רה"מ קרא לנקמה במבצעי הפיגוע - פייסבוק מחקה לו את הפוסט בטענה שהוא מסית • יאיר נתניהו: "מנסים לסתום לנו את הפה במקום היחיד שבו יש לנו זכות להביע את דעתנו" • ד"ר יובל דרור: "אני דיווחתי עליו"

הדוקטור שדיווח לפייסבוק על יאיר נתניהו
יאיר נתניהו צילום: פלאש 90

בנו של ראש הממשלה פרסם היום פוסט מחאה נגד פייסבוק. נתניהו ג'וניור כעס על הסרת פוסט שלו בו כתב כי הוא מקווה לנקמה על פיגוע הירי בגבעת אסף ועל נפילתם של שני חיילי 'נצח יהודה'.

פייסבוק מחקה לו את הפוסט בטענה שזהו פוסט מסית. היום נתניהו ג'וניור הגיב: "מנסים לסתום לנו את הפה במקום היחיד שבו יש לנו זכות להביע את דעתנו".

בפוסט שפרסם בשבוע שעבר לאחר הפיגוע הקשה בו נרצחו שני חיילי צה''ל, כתב יאיר נתניהו: "יהיה זכרם של הנרצחים ברוך. מקווה שנזכה לנקום את מותם, כמו שקרה הלילה עם הרוצח של קים וזיו מהפיגוע בברקן".

"לעולם לא יהיה שלום עם המפלצות בדמות אדם הנקראים מאז 1964 פלסטינים", כתב אז יאיר באותו פוסט, והוסיף: "יש לעודד הגירה שלהם מחוץ לארצנו לעבר 22 המדינות של אחיהם".

פייסבוק הסירה את הפוסט מאחר וזה לא "תאם לכללי הקהילה", כך לשון פייסבוק.

כאמור, הערב נתניהו ג'וניור הגיב על ההסרה וכתב: "משטרת המחשבות של אנשי פייסבוק הפרוגרסיביים הקיצוניים הגיעה גם אליי. מזל טוב".

לדבריו: "בפייסבוק קיימים דפים רשמיים של ארגונים מטעם חמאס, חיזבאללה והמשטר האיראני. כמו כן קיימים אין סוף דפים שקוראים להשמדת ישראל ולרצח יהודים. אלפי פוסטים אלימים וקיצוניים של אנשי שמאל כלפי וכלפי משפחתי, כולל איומים באלימות פיזית ואיומי רצח לא מוסרים, כל אלה לא עוברים על כללי הקהילה של פייסבוק, הם במסגרת חופש הביטוי".

נתניהו ג'וניור המשיך: "הימין בכל העולם צריך להתעורר. כלי הביטוי היחיד שיש לנו הוא הרשתות החברתיות, מכיוון שהתקשורת הממוסדת נשלטת כולה על ידי השמאל הקיצוני (בישראל כמו באמריקה ואירופה)".

יאיר נתניהו מבין שפייסבוק בעקבותיו. הוא ביקש מעוקביו ברשת לצלם את הפוסט ולהפיץ אותו באמצעות תמונה, "כי רוב הסיכויים שפייסבוק יסירו גם את הפוסט הזה", כתב נתניהו הצעיר.

פייסבוק ישראל לא הגיבה לכל הסיפור הזה. אלא, שמאוחר יותר התברר כי מי שעומד מאחורי הסרת הפוסט הזה הוא לא אחר מאשר ד"ר יובל דרור, דיקאן ביה"ס לתקשורת במכללה למינהל.

לדבריו: "יאיר נתניהו טוען שהוא נחסם בפייסבוק ל-24 שעות בגלל שהוא ביקר אותה. זו לא הסיבה שהוא נחסם. הוא נחסם בגלל פוסט שפרסם בו טען שביפן ובאיסלנד אין פיגועים כין אין שם מוסלמים. אני יודע שהוא נחסם בגלל זה כיוון שאני דיווחתי על הפוסט הזה ופייסבוק הודתה לי על שהפניתי את תשומת ליבה לטינופת".

הפוסט שפרסם מוקדם יותר ד"ר דרור. (צילום מסך, טוויטר)

יאיר נתניהו פייסבוק חמאס חסימה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד