י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלמנת טייס החלל

לאחר מאבק ממושך במחלה הלכה לעולמה רונה רמון ע"ה

אשתו של טייס החלל הישראלי היחיד, הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה • ראש הממשלה ספד לה: "תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה"

לאחר מאבק ממושך במחלה הלכה לעולמה רונה רמון ע"ה
אילן רמון ז"ל צילום: פלאש 90

רונה רמון ע"ה, אשתו של טייס החלל הישראלי היחיד, הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

רמון נפטרה היום בשלווה בביתה, כשהיא מוקפת במשפחתה ובחברים קרובים, לאחר מאבק ממשך במחלה קשה. רונה היקרה הייתה אם לטל, יפתח, נועה וסרן אסף רמון ז"ל. אלמנתו של אלוף משנה אילן רמון – האסטרונאוט הישראלי הראשון.

אילן רמון, היה טייס החלל הישראלי הראשון והיחיד עד היום. שימש מומחה מטען בצוות מעבורת החלל קולומביה במסגרת משימה STS-107. בכ"ט בשבט תשס"ג, נספה יחד עם צוות המעבורת, שהתפרקה עם חזרתה לאטמוספירה של כדור הארץ. קודם לכן שירת כטייס בחיל האוויר הישראלי והגיע לדרגת אלוף משנה.

בנם אסף רמון ז"ל, התגייס לחיל האוויר ושבועות לאחר סיום הקורס, ב־13 בספטמבר 2009, ביצע תמרון חד שגרם ככל הנראה לאיבוד הכרה לזמן קצר והוא התרסק עם מטוס F16 בדרום הר חברון.

"רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה" נמסר בהודעה מ'קרן רמון'. "היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה".

רונה הייתה המייסדת והנשיאה של עמותת קרן רמון. היא יזמה והייתה שותפה לעשרות מיזמים חינוכיים וחברתיים- בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. מיזמים שהשפיעו על עשרות אלפים מידי שנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה - טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך".

ראש הממשלה נפטרה טייס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד