י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בתום דיון מתוח

אושר מינויו של נתניהו לתפקיד שר הביטחון

בתום דיון מתוח במיוחד אושר היום מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון • לפיד: "איבדנו באופן סופי את ההרתעה בעזה"

אושר מינויו של נתניהו לתפקיד שר הביטחון
נתניהו ואיזנקוט בעוטף עזה צילום: קובי גדעון, לעמ

בתום דיון מתוח במיוחד, מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון הקבוע, במקומו של אביגדור ליברמן שכזכור פרש מתפקידו בעקבות גל הטרור האחרון.

חנ"כ יאיר לפיד אמר בדיון: "לפני שמחליטים על השאלה האם בנימין נתניהו יכול או לא יכול להיות שר הביטחון, נבחן את החודש הראשון שלו בתפקיד".

לדבריו: "בחודש הראשון שלו כשר ביטחון קודם כל איבדנו באופן סופי את ההרתעה בעזה. יחיא סינוואר עושה מופעי ניצחון ברחובות.יש גל פיגועים ביהודה ושומרון ברמה שאנחנו לא זוכרים כמוה כבר הרבה מאוד זמן, בצפון הוא בעיקר עשה מסיבות עיתונאים מיותרות לגמרי".

"בנוסף לזה, אתמול חצי מהממשלה שלו כולל חברי קבינט הפגינו נגד מדיניות הביטחון שלו. זה מה שקרה אחרי חודש בתפקיד. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שהוא יישאר שר הביטחון של מדינת ישראל", הוסיף לפיד.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני תקפה, אף היא את הצעת הממשלה ואמרה: "כל כך הרבה תארים עבור כל כך מעט דרך וזמן שנשארו לכם בשלטון. הבעיה היא לא ריבוי התיקים אלא מיעוט המדיניות, החולשה האישית והפוליטית של ראש הממשלה".

לבני הוסיפה כי "פעם נתניהו היה מר ביטחון, כתב ספר שאני מסכימה עם כל מילה שם, אבל ההבטחה התפוגה והתבררה המציאות, ובמקום ספר על איך להילחם בטרור יש מזוודות כסף שמועברות בטרור. אבל הבעיה הגדולה זו החולשה הפוליטית שלו וזה מה שמפחיד בלתת לו את תיק הביטחון. הכניעה לחמאס יחד עם הכניעה הפוליטית לקיצונים זה הכל ההפך מביטחון."

הדיון נמשך לדקות ארוכות לאחר שהקואליציה התקשתה להשיג את הרוב הדרוש. בשלב מסוים משך השר יובל שטייניץ את הזמן באמצעות נאום של כחצי שעה, אולם לבסוף אישרה מליאת הכנסת את מינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון.

לאחר הצבעה שנית זכתה בקשת הממשלה ברוב של 56 מול 59 מתנגדים.

נתניהו שר הביטחון יובל שטייניץ הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד