י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בפעם השנייה: הקואליציה הצרה נחלה תבוסה

תפקידה של האופוזיציה, הוא אמנם להכשיל את הקואליציה, אבל בחוק שכזה, איש לא האמין שהם ייגררו לחשבונות פוליטיים בכדי להביך את קואליציית ה-61 | האופוזיציה אולי רשמה ניצחון רגעי, אך זהו על חשבון הציבור שימשיך לחכות לחוק המצוין | המציע: "כמה עליבות לאופוזיציה"

בפעם השנייה: הקואליציה הצרה נחלה תבוסה
ראה"מ בנימין נתניהו בחברת שרי הליכוד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפסד שני לקואליציית ה-61: האופוזיציה הפילה בשעות הערב המאוחרות (שני) הצעת חוק של הקואליציה, לפיה קבלני שיפוצים יחויבו לתקופת אחריות.

מדובר בהצעת חוק אחריות לעבודות שיפוצים, התשע"ט-2018, של ח"כ רועי פולקמן וקבוצת חברי כנסת. לאחר שבקריאה השנייה תמכו 65 ללא מתנגדים, בקריאה השלישית הצביעה האופוזיציה נגד וכך תמכו 37 והתנגדו 44 וההצעה נפלה.

החוק מציע לקבוע כי מבצע עבודות שיפוצים בתשלום, יהיה אחראי במשך תקופת האחריות, לכל אי-התאמה בעבודתו או בטובין שסיפק, כמוגדר בחוק. אם אי-ההתאמה שהתגלתה ניתנת לתיקון, מבצע העבודות יתקנה, בלא תמורה, בתוך זמן סביר. תקופת האחריות תהיה לפי הקבוע כתקופת הבדק בחוק המכר (דירות) לגבי כל אי-התאמה, אלא אם כן הצדדים הסכימו על תקופת אחריות שונה שלא תפחת משנה. האחריות לאי-ההתאמות תוטל על מבצע העבודות, אלא אם הוכיח שהן נגרמו בשל מעשה או מחדל של המזמין. בנוסף, התניה על הוראות החוק תיעשה רק אם היא לטובת המזמין. תחילתו של החוק המוצע שלושה חודשים מיום פרסומו והוא יחול רק על התקשרויות לביצוע עבודות שיפוצים שייעשו מיום תחילת החוק ואילך.

בדברי ההסבר נכתב: "כיום, לא מוטלות בחקיקה חובות מיוחדות על מי שהתקשר בהסכם לביצוע עבודות שיפוצים בתשלום עבור מזמין העבודות. היחסים בין הצדדים מוסדרים בהסכם ביניהם, וחלים עליהם הדינים הכלליים הנוהגים בתחומי הצרכנות והחוזים. לעיתים עבודות השיפוצים נעשות ברשלנות או שלא בהתאם לסיכום בין הצדדים. כמו כן, הליקויים במבנה ששופץ עלולים להתגלות רק בחלוף זמן מה ממועד סיום עבודות השיפוצים ולפיכך המזמין עלול להיתקל בקושי בהוכחת הקשר בין עבודות השיפוצים ובין הליקוי שהתגלה. יודגש כי על פי רוב עבודות שיפוצים כרוכות בעלויות כספיות ניכרות, וביצוע רשלני שלהן עלול אף הוא לגרום למזמין הוצאות כספיות גדולות."

לכאורה חוק טוב, וראוי שייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל ויפה שעה אחת קודם, אך כאמור האופוזיציה שלא ראתה את טובת האזרח הקטן לנגד עיניה, כי אם הפלת חוק טוב שיש לו קונצנזוס וכל זאת בכדי להביך שוב את הקואליציה הצרה.

יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן, רתח על הפלת החוק שיזם והגיב: ‏"כמה עליבות לאופוזיציה. לוקחים חוק צרכני לטובת האזרח, ומפילים אותו רגע אחרי שיו"ר ועדת הכלכלה מציג את החוק ומברך אותו. העיקר שמדברים על ענייניות. לא רואים את האזרח ממטר".

נזכיר כי רק לפני כחודש הצליחה האופוזיציה להפיל את חוק המקרקעין, כאשר 42 ח"כים מן הקואליציה הצביעו בעדו, לעומת  47 חברי כנסת מן האופוזיציה שהתנגדו והפילו את ההצעה. בעקבות המבוכה, הורה יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם, למשוך את כל החוקים מסדר היום במליאה והיא ננעלה מוקדם מן הצפוי באותו היום.

קואליציה צרה תבוסה אופוזיציה חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד