י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פגיעה בחופש הביטוי

חברת הפרסום תפצה את מרזל ב-38,000 ש"ח

חברת פרסום שהפרה חוזה שחתמה עם פעיל הימין מחברון והסירה שלט שהזמין בעקבות לחץ שהופעל עליה מפעילי שמאל, תשלם לו פיצוי בגובה עשרות אלפי שקלים | מגיש התביעה עו"ד בן גביר: כל חברת פרסם שתפלה אותנו לרעה, ייגרם לה נזק בכיס

חברת הפרסום תפצה את מרזל ב-38,000 ש"ח
מודעה על עצרת לזכרו של הרב כהנא צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חברת פרסום תפצה את פעיל הימין ברוך מרזל בסכום של 38,000 שקלים בגין הורדת שלט אזכרה לרב כהנא. עו"ד בן גביר: תדע כל חברה שתפגע בחופש הביטוי או תפלה אותנו שיש לכך מחיר.

לפני כשנה, לקראת האזכרה השנתית של הרב מאיר כהנא הי"ד, נתלה שלט חוצות ענק בכניסה לירושלים ובו הוזמן הציבור לאזכרה. אלא שיומיים לאחר שהשלט נתלה ובעקבות לחץ של פעילי שמאל, החליטה חברת הפרסום להפר את החוזה מול מרזל והורידה את שלט החוצות.

מרזל הגיש תביעה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר בגין הפרת החוזה ובגין אפלייתו. בתביעה נטען בין היתר כי חברת הפרסום "נכנעה לאיומי ארגוני שמאל קיצוני וללחץ פוליטי, ובאופן חד צדדי ואף מבלי להודיע על כך לתובע הסירה את השלט. רק לאחר שהשלט הוסר הואיל בטובו המנכ"ל לעדכן את התובע כי השלט הוסר".

עוד נכתב כי: "נוסח השלט אושר לפני הצבתו ע"י כל הגורמים בעירית ירושלים, כולל מחלקת הייעוץ המשפטי, שכן אין בו כל בעיה חוקית ולמעשה השלט הוסר אך ורק ממניעים פוליטיים".

לאחרונה, הגיעו הצדדים להסדר פשרה ולפיו חברת הפרסום תפצה את מרזל בסכום של 38,000 ש"ח.

עו"ד איתמר בן גביר מראשי 'עוצמה יהודית', שהגיש את התביעה מסר כי: "הכסף שהתקבל ישמש את תנועת עוצמה יהודית לקמפיין חוצות חדש לזכרו של הרב מאיר כהנא. תדע כל חברת פרסום שחופש הביטוי תקף גם לפעילי ימין ואם היא תפר חוזה או תפלה אותנו לרעה היא תצטרך לשלם וייגרם לה נזק בכיס".

ברוך מרזל איתמר בן גביר מאיר כהנא שלט פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד