ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
זו צוואתה

אשת האסטרונאוט ביקשה לשרוף גופתה

כחצי יממה לאחר פטירתה של רונה רמון ע"ה, נחשף כי הותירה הוראות ברורות באשר לקיום הלווייתה לאחר מותה - בין הפרטים: שריפת גופתה | יו"ר זק"א יהודה משי זהב ל'בחדרי חרדים': "חבל שהיא לא ידעה את החשיבות של קבורה"

אשת האסטרונאוט ביקשה לשרוף גופתה
אש בוערת. אילוסטרציה צילום: pixabay

רונה רמון ע"ה שהלכה אתמול (שני) לעולמה בגיל 54, לאחר מאבק במחלת הסרטן, ביקשה שבמקום טקס קבורה יהודי - גופתה תישרף.

לדברי גורמים בסביבת המשפחה, כך דווח ב'החדשות', רמון בחרה במהלך, במטרה למנוע משלושת ילדיה הנותרים לחוות לוויה נוספת של אדם קרוב להם, מעבר לפטירת בעלה אילן ז"ל ובנה אסף ז"ל.

יהודה משי זהב, אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות בקשתה, "אנו בזק"א מבינים יותר מכל גורם אחר לליבה של רונה רימון ז"ל שחוותה כל כך הרבה שכול ויגון ואסונות, והיא לא רצתה שהילדים שלה יחווו עוד לוויה. כמו כל ישראלי אנו מאד מעריכים את העשייה הברוכה שלה למען החברה".

עם זאת הוסיף יו"ר זק"א משי זהב, "חבל רק שהיא לא ידעה את החשיבות של קבורה ושביהדות ישנם דרכים להתמודד גם עם מצבים קשים מאד".

ארונה של רונה רמון יוצב מחר (רביעי) במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו, והקהל יוכל לחלוק לה כבוד אחרון בין השעות 9:00-13:00. בהמשך ייערך הטקס בשעה 16:00 בהשתתפות בני משפחה וחברים.

לבקשת בני המשפחה, הטקס יהיה סגור לכלי התקשורת.

רמון נפטרה אמש בשלווה בביתה, כשהיא מוקפת במשפחתה ובחברים קרובים, לאחר מאבק ממשך במחלה קשה. רונה הייתה אם לטל, יפתח, נועה וסרן אסף רמון ז"ל. אלמנתו של אלוף משנה אילן רמון – האסטרונאוט הישראלי הראשון שבדרכו חזרה מן החלל לאטמוספירה נספה בהתפרקות המעבורת.

בנה אסף רמון ז"ל, התגייס לחיל האוויר ושבועות לאחר סיום הקורס, ב־13 בספטמבר 2009, ביצע תמרון חד שגרם ככל הנראה לאיבוד הכרה לזמן קצר והוא התרסק עם מטוס F16 בדרום הר חברון.

"רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה" נמסר בהודעה מ'קרן רמון'. "היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה".

רונה הייתה המייסדת והנשיאה של עמותת קרן רמון. היא יזמה והייתה שותפה לעשרות מיזמים חינוכיים וחברתיים- בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. מיזמים שהשפיעו על עשרות אלפים מידי שנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה - טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך".

רונה רמון שריפת גופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד