י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי המעצר הלא חוקי

החשוד החרדי בתקיפת נהג יעבור זיהוי

מעצר תושב מודיעין עילית החשוד בתקיפת נהג אוטובוס הוארך רק ביממה אחת, בתנאי שהמשטרה תערוך מסדר זיהוי בו ייבחן אם הנהג יכול לזהותו כתוקף

החשוד החרדי בתקיפת נהג יעבור זיהוי
משטרה צילום: דוברות המשטרה

בית משפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת המשטרה והאריך את מעצר תושב מודיעין עילית החשוד בתקיפת נהג אוטובוס 'קווים' ביום חמישי האחרון. עם זאת, המעצר הוארך רק ביממה אחת בתנאי שהמשטרה תערוך מסדר זיהוי בו ייבחן אם הנהג יכול לזהותו כתוקף.

צעיר בשנות ה-20 לחייו נעצר אתמול בחשד כי הוא זה שתקף יחד עם אחד נוסף נהג אוטובוס ערבי בעיר מודיעין עילית. בית משפט השלום החליט אתמול לשחררו והמשטרה הגישה ערר לבית משפט המחוזי, שם ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים.

בדיון שהתקיים בפני השופט משה ברעם בבית משפט המחוזי בבירה, השופט קיבל חלקית את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד ביום אחד. השופט בר-עם התנה זאת בכך שהמשטרה תערוך מסדר זיהוי, על מנת לבחון האם הנהג המתלונן יודע לזהות את החשוד.

במהלך הדיון אתמול (שני) שנערך בבית משפט השלום בירושלים, קבעה השופטת חוי טוקר, כי התקיפה במודיעין עילית כנגד נהג האוטובוס הערבי בוצעה בשל סכסוך בין נהגים ולא על רקע גזעני, כפי שהמשטרה חשדה כאשר הציגה בדיון כי "האירוע על גבול הגזענות" וגם הנהג טען זאת. "אין חשד שמקורו של האירוע בגזענות, אלא מדובר בסכסוך בין שני נהגי רכבים", קבעה השופטת טוקר.

השופטת טוקר הוסיפה ואמרה כי "מעצרו של המשיב היה לא חוקי", זאת מאחר ומדובר באירוע מיום חמישי ומיד לאחר מכן כבר היה בידי המשטרה את פרטיו.

"המבקשת לא סברה כי מדובר באירוע כה מסוכן, אשר מסמיך לעצור אדם ללא צו. לא אצה דרכה של המבקשת וביום 16.12.18 עצרה את המשיב ללא צו של שופט, וזאת בניגוד לסעיף 4 לחוק המעצרים". עוד הדגישה השופטת כי התנהלות המשטרה "אינה רק מלמדת על כך כי המעצר היה לא חוקי, אלא שיש בה כדי לעקר טענה למסוכנות או לשיבוש", ושחררה את החשוד.

הארכת מעצר נהג אוטובוס מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד