י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הביטאון החסידי עוקץ

הצרות של רכבת ישראל - בגלל חילול השבת

על רקע העיכובים והתקלות החוזרות ונשנות בימים האחרונים ברכבות בישראל, לצד התפטרותו של המנכ"ל, 'המודיע' מקדיש הבוקר את מאמר המערכת 'הד היום' ומונה את הסיבה לצרות שחווה החברה. כותב המאמר תולה זאת בחילול השבת שביצעו בחודשים האחרונים ומסכם "שבת קודש היא מקור הברכה וכל העושה ההיפך מכך מביא על עצמו היפך הברכה ולא יראה הצלחה", נוסח שהושמט בעבר לבקשת ראש הישיבה

הצרות של רכבת ישראל - בגלל חילול השבת
רכבת בישראל "לא בשירות". אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

המאבק שנחשף ב'בחדרי חרדים': 'רכבת ישראל' חוטפת בתקופה האחרונה מכות רבות כדוגמת תקלות ועיכובים אינסופיים בקו ירושלים – תל אביב, התפטרות המנכ"ל ועוד. הבוקר (רביעי), היה מי שמצא את הסיבה לכל הצרות: חילול השבת הפומבי.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף והוביל את המאבק נגד חילול השבת של 'רכבת ישראל' בעיקר בעת בניית התשתיות לקו ירושלים – ת"א. מידי מוצאי שבת – פורסם תיעוד וידאו מחילול השבת, תיעוד שצולם על ידי וביוזמת אדם שאינו יהודי.

הבוקר, עיתון 'המודיע' עושה קישור בין חילול השבת של הרכבת לבין התקלות והעיכובים הרבים. במאמר מערכת תקיף ויוצא דופן, תקף העיתון וכתב: "בני אדם קרוצי חומר אינם ברי הכי לנהל חשבונות שמים, ולומר מה קרה בגלל מה, מסיבה זו לא נבוא לומר ששורת התקלות והעיכובים שחווה רכבת ישראל בדרכה לממש את הקו החדש בין ירושלים לתל אביב, נובעים מן העובדה שהקו הזה נסלל והוכשר, בין השאר תוך חילול ורמיסת קדושת השבת, רח"ל, איננו יודעים ואיננו מוסמכים לומר זאת, אבל, דבר אחד אפשר בהחלט לומר: התקלות והעיכובים הללו, צפויים ושאינם צפויים, הינם הזדמנות לעריכת חשבון-נפש".

כותב המאמר מנמק ומוסיף כי "אחרי הכל, חילול השבת הנוראיים באו כדי לזרז את העבודות כדי להשלים את המסילה כמה שיותר מהר, כדי להרוויח זמן בדרך להפעלת הקו, והנה, עיני כל רואות, שהתוכניות אינן עומדות בהכרח במבחן המציאות, הקו לא הושלם במועד שחשבו מתכנניו, וגם אחרי שהוא הופעל הוא חורק, ולא סתם חורק אלא משפיע גם על הרכבת במחוזות נוספים, חילולי השבת לא זירזו כלום ולא החישו כלום, הדברים נותרו על עומדם ואולי גרוע מכך, כל יום תקלה חדשה וכך גם אתמול", נכתב.

המאמר מתייחס גם לתוכניות העתידיות של 'רכבת ישראל' לחלל את השבת: "פיטורי או התפטרות מנכ"ל הרכבת מתפקידו, הם חלק מהסקת מסקנות בעקבות שורת אירועים, אבל יהיה זה אומלל ממש אם בכך יסתפקו, אם לא ינסו לראות תמונה רחבה וכוללת יותר ולהכניס למימד הבחינה גם את ההיבט היהודי הנה רכבת ישראל חיללה שבתות הרבה, יש לה עדיין תוכניות להוסיף ולחלל רח"ל: והנה עיני כל רואות שבסופו של דבר מסיבה כזו או אחרת המטרה אינה מושגת, אשר על כן, בואו חשבון: בואו ותבינו את ההתנהלות האיומה".

"יהודים יראים ושלמים שומרי שבת ומקדשי שביעי, פגועים וכואבים עד עמקי נשמתם את העובדה שרכבת ישראל ויחד עמה או בעקבותיה זכייני הרכת הקלה בגוש דן הופכים את יום השבת ליום שיפוצים לאומי הם רואים בשברון לב את האופן בו הללו רומסים את קדושת השבת בתקווה לקצר לו"ז, או לזרז הליכים".

לסיום נכתב במאמר המערכת החריף: "מנין ההצדקה? מנין החוצפה, לעקור את הקדוש ביותר לעם ישראל כל הדורות עבור הבצע הזה? אולי בעקבות ההתרחשויות מישהו יחשוב בשנית ויבין כי שבת קודש היא מקור הברכה וכל העושה ההיפך מכך מביא על עצמו היפך הברכה ולא יראה הצלחה".

חשוב לציין שתי נקודות: האחת, את המתקפה הבוקר אנחנו רואים בעיתון 'המודיע' המשויך לחסידות גור, שאותה מייצג סגן השר יעקב ליצמן שאך מזה מספר חודשים התעקש לספר בכלי התקשורת כי "רכבת ישראל לא מחללת כלל את השבת". כזכור, לבסוף, ליצמן הוכרח להתפטר מן הממשלה ולרדת למדרגת סגן שר במקום שר.

נקודה נוספת, כותב המאמר ב'המודיע' מסיים עם הציטוט הבא: "שבת קודש היא מקור הברכה וכל העושה ההיפך מכך מביא על עצמו היפך הברכה ולא יראה הצלחה". כזכור, בכינוס הדרמטי של שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה שהתקיים בירושלים – ביקש ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין להשמיט ממכתב גדולי ישראל נוסח דומה, ראש הישיבה טען שלא מן הראוי להשתמש בלשון שלילה ולאחל העדר הצלחה למחללי השבת, אלא צריך להתפלל שיחזרו בתשובה. כאמור, הבוקר, 'המודיע' בחר כן להשתמש בנוסח הנ"ל.

 

רכבת ישראל חילול שבת צרות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד