י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעות לפני שזה קורה

הרב מתחנן למשפחה: אל תשרפו את גופתה

רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, פנה הבוקר (רביעי) במכתב למשפחתה של רונה רמון ע"ה, בו הוא מפציר בהם למנוע את שריפת גופתה, למרות שביקשה זאת בצוואתה

הרב מתחנן למשפחה: אל תשרפו את גופתה
אש. אילוסטרציה צילום: unsplash

בקשתה של רונה רמון ע"ה בצוואתה, לשרוף את גופתה, עורר שיח רב בתקשורת החרדית ביממה האחרונה, סביב ההבנה או ההכלה, בשל מה שעברה בחייה, לאחר ששיכלה את בעלה ואת בנה בנסיבות טראגיות בהפרש של כמה שנים.

יש מי שמנסה כצעד אחרון למנוע את המעשה האסור על פי ההלכה ופונה למשפחה במכתב מרגש, לקיים הלוויה יהודית כפי ההלכה.

מדובר ברבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי ששיגר מכתב למשפחת רמון, בו כתב: "הזדעזעתי לשמוע כי המנוחה ביקשה לשרוף את גופתה, הנני פונה אליכם לשקול החלטה זו ולכבדה בכבוד הראוי לה ולהביאה לקבר ישראל שם תנוח על משכבה בשלום". 

"כמי שמכיר את ההשלכות ההלכתיות" כותב הרב דרעי "מצעד חריג זה אשר בכל קהילות ישראל מקדמת דנא חשו בו זעזוע עד שנפסקה הלכה בישראל 'שמי שציוה שלא קברוהו אין שומעין לו ובפרט המנוחה אשר מדבריה משתמע שלא ציוותה כן אלא כדי שלא לגרום צער מיותר לבני משפחתה".

הרב דרעי מוסיף ומבקש: "הנני פונה אליכם בשם רבים מרבני ודייני ישראל ובשם חלקים גדולים בעם לשקול החלטה זו ולהביע את רצונכם לכבד את המנוחה בכבוד הראוי לה ולהביאה לקבר ישראל ברגבי האדמה אשר אהבה כל כך וגם הקריבה למענה את היקר לה יותר מכל, ושם תנוח על משכבה בשלום, וגם למען יוכלו צאצאיה לדורות עולם להתייחד עם זכרה מול קברה אשר יהיה לגל עד ולמצבה עד עולם שהיתה להם אם גדולה בישראל".

"אנו כמובן נעמוד לימינכם באם תרצו בכך לקיים לוויה צנועה וכל סידורי הקבורה גם ללא השתתפות בני המשפחה כפי שביקשה, ובכך תקוים בקשתה האחרונה בצורה הראויה והמכובדת ביותר", כך במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

כזכור, לדברי גורמים בסביבת המשפחה, רמון שהלכה לעולמה ביום שני לאחר מחלה קשה בעודה בת 54, בחרה במהלך, במטרה למנוע משלושת ילדיה הנותרים, לחוות לוויה נוספת של אדם קרוב להם, לאחר שליוו בחייהם הצעירים את אביהם האסטרונאוט אילן ז"ל ואת אחיהם החייל אסף ז"ל.

רונה רמון אילן רמון שריפת גופה הרב יהודה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד