י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מנותק מרחשי הציבור

נתניהו מעדכן: מחיר החשמל יעלה מעל 8%

בעוד הציבור נאבק בכוונת חברת החשמל לייקר את תעריפיה בסביבות 6 אחוזים החל מהשנה האזרחית המתקרבת, ראש הממשלה סבור שזה לא נורא. לדבריו, "הוא עדיין יהיה יותר נמוך משהיה בשנת 2014" ועקץ את יאיר לפיד שהיה אז שר האוצר 

נתניהו מעדכן: מחיר החשמל יעלה מעל 8%
בנימין נתניהו בוועידת גלובס צילום: קובי גדעון/ לע״מ

בשבוע שעבר הודיעה רשות החשמל, כי המחיר יעלה באופן משמעותי בתחילת שנת 2019, בשיעורים של 6.9%-6.5% לצרכנים המשתמשים בחיבור חד-פאזי, המהווים כ-60% ממשקי הבית. לצרכנים המשתמשים בחיבור תלת-פאזי, המהווים כ-40% ממשקי הבית, התעריף יעלה בשיעור גבוה אף יותר - של עד 8.1%.

במהלך ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר כי "מחיר החשמל עלה, וירד מאז 2013 ב-15%. גם אם הוא יעלה עוד, הוא עדיין יהיה יותר נמוך משהיה בשנת 2014. מי היה אז שר האוצר? לא משנה".

לדברי נתניהו, "מחיר החשמל בישראל הוא נמוך באופן משמעותי ממדינות אירופה ואני אומר לכם הוא לא יעלה מעל 8%, אני לא יודע בכמה הוא יעלה אבל באחוזים בודדים במקרה הגרוע. זה בטח לא בגלל מתווה הגז, הוא משפיע מעט מאוד".

ראש הממשלה התייחס לנושא יוקר המחיה שעלה לסדר הציבורי בימים האחרונים, עם מאבקם של "מחאת האפודים הצהובים", ואמר "מה קרה למחירי המזון? הנה מחירי המזון, השכר הממוצע, ושכר המינימום. הסיבה שכל מה שקורה בצרפת לא תופס כאן היא כי אנשים יודעים את האמת - ישראל היא סיפור של הצלחה כלכלית אדירה, אבל זה לא בגדר ניסים".

לדבריו, "זה יישום של כלכלה חופשית עם השקעות ממשלתיות במקומות שאני לא אכנס לפירוט אבל זה נותן לנו עוצמה אדירה. אי אפשר לפתח פה סטארט-אפים עם מס שולי של 66%, מה שהיה כשנכנסתי לתפקיד ב-2003. מי יבוא לפה עם מס כזה? מי ישאר? את הסייבר כמעט חנקנו עם רגולציה. היום יש לנו שילוב של כלכלה חזקה וטכנולוגיה חזקה, מה שמאפשר לנו לממש את הצרכים הצבאיים שלנו. הצורך הראשון הוא למנוע את התחמשותה הגרעינית של איראן".

חברת החשמל מחירי המזון תעריפי החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד