י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מגן צפוני > היום ה-16

צה"ל מתיר לפרסום את מיקומה של המנהרה הרביעית

הותר לפרסום: מנהרת הטרור הרביעית של חיזבאללה, נחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל סמוך לזרעית. המנהרה לא השלימה את מוכנתה המבצעית לשימוש

צה"ל מתיר לפרסום את מיקומה של המנהרה הרביעית
תוואי המנהרה שחדרה לישראל צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: מנהרת טרור התקפית שאותרה בתחילת השבוע, נחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל, אך לא השלימה את מוכנותה המבצעית. תוואי המנהרה בצד הישראלי - סמוך למושב זרעית, מושב בגליל העליון הצמוד לגבול לבנון.

ביום ראשון השבוע פרסם צה"ל כי אותרה מנהרת טרור רביעית של ארגון הטרור חיזבאללה, שחצתה מלבנון אל תוך שטח ישראל. לפני זמן קצר (שלישי) הותר לפרסום כי המנהרה נחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל. המנהרה לא השלימה את מוכנתה המבצעית לשימוש. הודעה על כך נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים.

באזור זרעית נחטפו בשנת 2006 שני חיילי צה"ל על ידי חיזבאללה, פעולה שהחלה את מלחמת לבנון השנייה.

כחלק מעבודת הצוות המשותף לפיקוד הצפון ואגף המודיעין נבחנו מרחבים הצמודים לקו הכחול שיכולים לשמש את חיזבאללה למימוש תוכנית ההתקפה שלו. במסגרת המעקב השיטתי אחר שטח מיוער הסמוך לכפר השיעי רמיה ולשטח ישראל אותרו מספר אירועים חריגים אשר החשידו את המרחב כמרחב ממנו חיזבאללה עלול לנסות לממש את תוכניותיו.

בין היתר: שריפת עץ בודד במרחב במאי 2016, התרוממות סלעים חריגה ויצירת שבילים חדשים ולא טבעיים במרחב. ריכוז מאמץ שהתפרס על פני השנים האחרונות במגוון אמצעים, ויזואליים וטכנולוגיים, הובילו לגילוי מרחב התוואי בשטח ישראל.

מבצע מגן צפוני מנהרות חיזבאללה גבול לבנון מנהרות טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד