י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סגן השר, יד ימינו והמקורב לליאון

תיעוד בלעדי: ניסיון נוסף להכניס את 'אגודה' לקואליציה בירושלים

לאחר שש"ס ודגל התורה חתמו אמש על הסכם קואליציוני, כשהאחרונה דורשת במעמד החתימה מרה"ע משה ליאון להמשיך במאמצים להכניס את הסיעה החסידית, ובעוד יו"ר הרשימה נופש בחו"ל, נועדו הבוקר סגה"ש ליצמן, יד ימינו בבצ'יק ומקורבו של ליאון בכנסת • כל הפרטים

תיעוד בלעדי: ניסיון נוסף להכניס את 'אגודה' לקואליציה בירושלים
ליצמן ובבצ'יק עם אבי אבוחצירה צילום: באדיבות המצלם

האימרה "תמונה אחת שווה אלף מילים" תקיפה גם לגבי התיעוד הזה. לאחר שמשה ליאון הצליח להשלים אמש (שלישי) את הקמת הקואליציה העירונית, מקורביו החלו בניסיון נוסף לצרף גם את חברי 'אגודת ישראל' לקואליציה הירושלמית.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה אבי אבוחצירה, מקורבו של ראש העיר משה ליאון, בפגישה ארוכה עם סגן השר יעקב ליצמן ויד ימינו מוטי בבצ'יק, כאשר נושא השיחה היה צירופם של שלושת חברי 'אגודת ישראל' לקואליציה.

המאמץ נעשה בעקבות דרישה של חברי 'דגל התורה', גם אמש במהלך מעמד חתימת ההסכם הקואליציוני, שביקשו מראש העיר ליאון לעשות מאמץ כביר, לצרף את חברי 'אגודת ישראל' לקואליציה, מהלך שעד כה לא צלח.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי בלשכתו של ליאון אף שמרו מספר תיקים לאפשרות ש'אגודת ישראל' תיכנס לקואליציה, כאשר השיחות יתקיימו באופן מעשי רק בשבוע הבא, כאשר יו"ר 'אגודת ישראל' בירושלים יוסי דייטש, ישוב ארצה.

בין התיקים שטרם הועברו לידי חברי הקואליציה, ניתן למצוא את תיקי: הרווחה, תחבורה ציבורית, שימור, תעסוקה חרדית, תרבות, צעירים וכלכלי וכן שני סגנים, כאשר ל'אגודת ישראל' הוצע בפגישה האחרונה - חצי סגן בחלק השני של הקדנציה, זאת בנוסף לתיקי שפ"ע ותברואה, שנשארו בידי ראש העיר משה ליאון וייתכן ויחולקו במסגרת שיחות המו"מ, עם ייתר הסיעות, בהן 'התעוררות' בראשות עופר ברקוביץ', שבאה בגוש אחד של 9 מנדטים, וכן 'הפלג הירושלמי' ועוד.

כזכור, בשבוע שעבר נועדו חברי אגודת ישראל לישיבת מו"מ עם ראש העיר משה ליאון, כאשר זו התפוצצה, לאחר שלטענת חברי 'אגודת ישראל', ליאון לא העלה את נושאי הדת לשולחן והציע הצעות לא מכובדות.

ביום חמישי החולף, נועדו חברי ועדת השמונה של 'אגודת ישראל', במהלכה הגיע החברים בה לידי החלטה כי 'אגודת ישראל' תחליט האם היא נשארת באופוזיציה, לאחר שיראו את ההצעה הסופית שיקבלו ממשה ליאון.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי למרות שסגן השר ליצמן הבהיר לאחרונה בכמה הזדמנויות, כי 'אגודת ישראל' תישאר באופוזיציה, לא חזר על כך בפגישה עם אבוחצירה וסוכם כי כאשר הם יקבלו הצעה מסודרת, הצדדים ישקלו אותה בחיוב.

 

יעקב ליצמן מוטי בבצ'יק אבי אבוחצירא אגודת ישראל משה ליאון מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד