י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הישג חסר תקדים"

בכיר בצה"ל: שללנו מחיזבאללה להפעיל המנהרות

ראש ענף לוחמת קרקע בצה"ל, ששוחח עם כתבים חרדים על מבצע 'מגן צפוני', אמר כי מדובר ב"הישג חסר תקדים, החשיפה הזאת היא חשיפה מהירה מבחינה טכנולוגית ומודיעינית" | לדבריו, "שללנו מהחיזבאללה את היכולת להפעיל את המינהור ההתקפי"

בכיר בצה"ל: שללנו מחיזבאללה להפעיל המנהרות
מבצע 'מגן צפוני' לסיכול מנהרות חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

כשבועיים לאחר פתיחת מבצע "מגן צפוני", הותר לפרסום לפני זמן קצר (רביעי) כי תוואי הנהרה שאותר בסוף השבוע האחרון, חצה מטרים ספורים לתוך שטח ישראל, לא הרחק ממושב זרעית הסמוך לגבול.

בשיחה עם כתבים חרדים, אמר היום ראש ענף לוחמת תת קרקע, סא"ל א', כי במסגרת המבצע בו אותרו עד כה ארבע מנהרות התקפיות, "שללנו מהחיזבאללה את היכולת להפעיל את המינהור ההתקפי".

לדבריו סא"ל א', מאפייני ארבע המנהרות שאותרו, דומים בחלקם למנהרות החמאס בגבול רצועת עזה, אולם ישנם גם מאפיינים שונים. כפי שפורסם עם איתור כל מנהרה ומנהרה, לאחר חשיפתן מולכדו המנהרות, "מתוך כוונה שכל מי שייכנס אליהן יפגע. עד עכשיו לא הייתה כניסה אליהן".

במקביל לפעולות החשיפה של צה"ל, "הצד השני עושה פעולות לחסימת המינהור", אומר סא"ל א', כפי שבין היתר פורסם בוידאו בו נראה תוואי מנהרה של חיזבאללה, שנחסם על ידי רשת, וזאת על מנת למנוע ממצלמות ורובוטים של צה"ל להגיע לכל תוואי המנהרה.

צילום: דובר צה"ל

למרות החסימות מצד אנשי חיזבאללה, "הגענו עד להיכן שהיינו צריכים להגיע" מבהיר אומר סא"ל א', אך סירב לפרט מעבר לרובוטים ומצלמות, האם נכנסו למנהרות גם חיילים, כלבים ועוד.

לשאלה האם במהלך פעולות צה"ל אותרו לוחמי חיזבאללה בתוך המנהרות, השיב כי "נכון לעכשיו לא פגשנו בלוחמי חיזבאללה נוספים במנהרות - מעבר לתיעוד שפורסם מהמנהרה שפורסמה".

ראש ענף לוחמת תת קרקע, סא"ל א', ציין כי חשיפת ארבע מנהרות התקפיות תוך שבועיים, זהו "הישג חסר תקדים, החשיפה הזאת היא חשיפה מהירה מבחינה טכנולוגית ומודיעינית, כאשר העבודה מתבצעת במקביל במספר אתרים - תוך שמירה על שגרת החיים בצפון".

כחלק מהמאמץ של צה"ל לשמור על שגרת החיים, צה"ל פרש מערכות הגנה כיפת ברזל, ולדברי סא"ל א' אין פגיעה כלל במרקם החיים בישובים איזור הגבול בצד הישראלי.

עד מתי המצבע יימשך? "ככל שיידרש, בין שבועות לחודשים" סא"ל א' מציין כי "מדובר במבצע הנדסי הגנתי משטח ישראל, נעשה את כל שיידרש במידת הצורך". לסיכום אמר כי בצה"ל "ממשיכים בכל הכוח, להסיר את האיום מעל תושבי הצפון".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד