י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המאבקים בבית שמש

'דגל': מעשה בגידה חמור; 'אגודה': חוסר נאמנות. המנדט גנוב

לאחר האולטימטום, הליטאים מבהירים כי הם מוכנים להתפצל, ומאשימים את החסידים בלא פחות מ"בגידה": "התברר למפרע כי היו הבנות וסיכומים מטעמכם עם בלוך" | ב'אגודת ישראל' מגיבים וטוענים: "נתוני הקלפיות בריכוזי הליטאים מוכיחים על חוסר נאמנות לאבוטבול"

'דגל': מעשה בגידה חמור; 'אגודה': חוסר נאמנות. המנדט גנוב
גפני וזייברט צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

הסאגה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', סביב חילוקי הדעות הקשים בעיר בית שמש, מסרבים לחלוף ולרדת מסדר היום, לאחר שמזכ"ל 'אגודת ישראל' דרש מ'דגל התורה' לפצל את הסיעות תוך 72 שעות (מיום ראשון) והטיח בהם האשמות קשות על כך שמשה אבוטבול לא מתפטר, ב'דגל' משיבים אש.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עליו חתומים חברי 'דגל התורה' בעיר בית שמש, שמוליק גרינברג, משה מונטג, ישראל סילברסטיין ושלמה ברילנט ונכתב בשמו של יו"ר התנועה חה"כ משה גפני, משיבים ב'דגל' לטענות הקשות שהטיח בהם מזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט במכתב ששיגר אליהם ביום ראשון.

"בכל שלב בהיערכות לבחירות האחרונות, דגל התורה ידעה כי בכוחה לקבל 5 מנדטים, ידיעה זו היא מתוך ניתוחים ופילוחים ברורים של ציבור מצביעיה. אולם אגודת ישראל פנתה שוב ושוב בבקשה להליכה משותפת ברשימה אחת", פותחים ב'דגל התורה' את מכתבם.

"ביום הגשת הרשימות בשעות אחה"צ קיבלנו החלטה להיענות לבקשתכם ובשם האחדות והשלום לרוץ במשותף וכך היה בהגשת הרשימות, הוגשה רשימת יהדות התורה המאוחדת הכוללת את דגל התורה, אגודת ישראל ושלומי אמונים", מציינים חברי 'דגל' במכתב הרואה אור לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

ב'דגל' מאשימים את 'אגודת ישראל' כי, "במהלך מערכת הבחירות ובעיקר לקראת סופה התעוררו סימני שאלה רבים, מאחר ובחלקים מסוימים במטות אגודת ישראל לא הייתה פעילות כלל ואנשיה לא נכחו במטות, מה עוד שהגיעו שמועות על קהילות מסוימות שלא יצביעו או שיצביעו למפלגות אחרות, נתון שלאחר מעשה התברר כאמיתי כאשר בשכונות מסוימות בהם נתח המצביעים שייכים לאגו"י ושלו"א ניכר היה לראות כי אחוז ההצבעה ירד פלאים או לחילופין היתה הצבעה למפלגות אחרות ואף אותו דבר לראשות העיר".

עוד מאשימים ב'דגל' כי, "גדולי ישראל מקרב כל חוגי יהדות התורה הורו וקבעו באופן הברור ביותר לתמוך בר' משה אבוטבול לראשות העיר וכך פעלנו בדגל התורה. התדהמה הכתה אותנו במיוחד כאשר לאחר הבחירות התברר למפרע כי היו הבנות וסיכומים מטעמכם עם ראש העיר גב' עליזה בלוך דבר שהוא מנוגד להוראתם הברורה של גדולי ישראל כפי שהופיע בקולות הקוראים שפורסמו מטעם דגה"ת ואגו"י".

"והכל", מוסיף ומאשימים חברי 'דגל התורה', "תמורת סיכום לקבלת בלעדיות לתיקים הבכירים בהם סגנות רה"ע, חינוך, תו"ב והקצאות. והיום ברור לעיני כל התמורה שקיבלתם בקבלת התיקים הנ"ל בשונה מהשותפים שלכם שתמכו ברב אבוטבול בלבד. המעשה הוא חסר תקדים בעליל לא מוסרי "ואף לא חברי". לא זכורה לנו אי פעם תופעה כזו בתוך המפלגות החרדיות".

במכתב שכאמור נשלח בשם חה"כ גפני, מאשימים הדיגלאים את חברי 'אגודת ישראל' בלא פחות מ"בגידה", "מעשה זה הינו מעשה בגידה חמור ממש שירשם לדיראון עולם בדפי ההיסטוריה של היהדות החרדית, אז בבקשה מכם לפני שתלינו עלינו ערכו בדק בית פנימי אצלכם".

ב'דגל התורה' מסרבים להתייחס במכתבם לאי התפטרותו של משה אבוטבול, למרות ההסכם שנחתם קודם הבחירות וכותבים כי, "נציגי דגל התורה בבית שמש שקיימו משא ומתן עם ראש העיר גב' עליזה בלוך לא הגיעו להבנות בסעיפים הקשורים לענייני הדת בעיר, משכך ביקשו לקיים ישיבת סיעה וללבן את הסוגיה יחד עם חבריהם באגודת ישראל ולראות כיצד ענייני הדת יישמרו בעיר".

לגבי התרגיל שעשו הליטאים בישיבת הסיעה, באמצעותו הכריעו, שלא להיכנס לקואליציה העירונית ובכך בעצם ניטרלו את החסידים מכל התפקידים עליהם חתמו עם ראש העיר, מסבירים ב'דגל התורה', "לצערנו הרב נציגי אגו"י ושלו"א החליטו להיעדר מישיבה זו ולנו לא נותרה ברירה אלא לקבל את ההחלטה שקיבלנו".

ב'דגל התורה' משיבים גם לאולטימטום של מזכ"ל 'אגודת ישראל', שדרש לפצל את הסיעות לשניים (דגל התורה ואגודת ישראל) תוך 72 שעות וכותבים כי, "לגבי בקשתכם לפיצול הסיעה, מבחינתנו קיימת הסכמה עקרונית לנושא, אלא שהחוק מאפשר לעשות זאת רק לאחר שנתיים", כך במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

מ'אגודת ישראל' בבית שמש נמסר: "בליל הגשת הרשימות כאשר אבוטבול התבוסס בדמו כי פסלו את רשימתו, אנשי דגל התעסקו בעריכת גורל ביניהם מי יתמודד לראשות העיר, דווקא אגודת ישראל התייצבה לצידו והעמידה אותו בראשות הרשימה".

ב'אגודה' מוסיפים, "נתוני הקלפיות בריכוזי הליטאים מוכיחים על חוסר נאמנות לאבוטבול עם הצבעה לאחרים. לא פלא שהזילות של סיעה שפועלת באמצעות מנדט גנוב נסחפת להאשמות על 'בגידה'. חז"ל אמרו: "כל המחובר לטהור, טהור וההיפך".

המכתב המלא:

 

בית שמש חנוך זייברט אולטימטום פיצול חרדי אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד