י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפה במליאה

ש"ס נגד בנט: "השקר הגדול. אסור לשתוק"

סגן השר הש"סי תקף היום במליאת הכנסת את שר החינוך בנט ודרש לקיים את ההסכם הקואליציוני עם ש"ס | "אסור לנו לשתוק. מדובר בילדי ישראל. מדובר בהשקעה בהון האנושי" 

 ש"ס נגד בנט: "השקר הגדול. אסור לשתוק"
אריה דרעי ונפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם ש"ס תממש סוף סוף את ההסכם הקואליציוני ותצליח למחוק את גזירות לפיד ופירון על ילדי המוכש"ר? אחרי הבטחות יו"ר ש"ס אריה דרעי בסיום המושב הקודם של הכנסת כי במושב הנוכחי יפעל לתיקון תקנות המוכש"ר, תוקף היום (רביעי) סגן השר משולם נהרי מש"ס במליאת הכנסת את שי פירון שבהיותו שר החינוך, "פעל בעורמה לקפח את מוסדות המוכר שאינו רשמי".

נהרי הפנה אצבע מאשימה לשר בנט: "לא מפריע לו שכמעט שליש מילדי ישראל הם במוכר שאינו רשמי, והם נאנקים, והם מקבלים הרבה פחות – לא 75% בפועל אלא כ-40%".

"אני לא נגד השקעה בחינוך", אמר נהרי, "אבל כשמדובר בתלמידי המוכר שאינו רשמי, נקבע בתקנות ב-2012, שהשתתפות המדינה במוכר שאינו רשמי תהיה 75% - 75% מה-100% שתלמיד בממלכתי מקבל".

הוא תקף כאמור את פירון: "לאחר מכן בא שר החינוך מיש עתיד שי פירון, והחליט לעשות סדר בתוך המשרד. קודם כל, להקים ממלכתי חרדי, ולממלכתי חרדי צריך כסף. מאיפה לוקחים כסף? לקחת על חשבון הממלכתי הוא לא רוצה. בסופו של דבר הוא יצטרך להפחית מהם. אז הוא החליט שהוא צריך מקור תקציבי. מה הוא עשה – הוא בא בעורמה, ואמר: אני קובע תקן בסיסי. התקציב יהיה בנוי כך – מתקן בסיסי ותוספות. המוכר שאינו רשמי, ה-75% שלו, ייגזר מתוך התקן הבסיסי. זאת אומרת, ה-100% קטן ל-70% אולי, ומתוך זה 75% יוצא שהם מקבלים היום כ-40% מהתקציב שלהם לעומת מה שקיבלו אז".

נהרי הזכיר שתיקון העוולה של פירון עוגנה בידי ש"ס בהסכם הקואליציוני, ותבע לכבד את ההסכם: "אני חושב שהסכמים צריכים לכבד, למרות שבגין אמר מעל הדוכן הזה שעל הסכמים לא צריכים לחתום. אם מתכוונים לקיים, לא צריך לחתום, ואם חותמים, כנראה שלא מתכוונים לקיים, ואכן באמת מערכת החינוך, משרד החינוך, שר החינוך לא מפריע להם שכמעט שליש מילדי ישראל הם במוכר שאינו רשמי, והם נאנקים, והם מקבלים הרבה פחות – לא 75% בפועל אלא כ-40%".

נהרי תקף את מי שמלינים על המוכר שאינו רשמי שאינו מלמד לימודי ליבה. ואמר כי "זהו השקר הגדול שכן המוכר שאינו רשמי כולל את החרדים, כולל את הערבים, כלל את הנוצרים, כולל את בתי הספר הדמוקרטיים, כולל את בתי הספר לאומנויות, כולל את בית הספר הריאלי בחיפה. כל אלה בהגדרה של המוכר שאינו רשמי. וכולם מלמדים לימודי ליבה".

סגן השר אמר כי להתעלמות מתיקון העוול יהיה מחיר שכן מדובר בפגיעה בילדי ישראל, "אסור לנו לשתוק. מדובר בילדי ישראל. מדובר בהשקעה בהון האנושי. מדובר באלה שהם יסוד קיומנו. אם לא נשקיע בהם, בסופו של דבר אנחנו ניתן את הדין, וגם נשלם".

הוא דרש משר החינוך, לעמוד בהסכם, לתקן את העוול שנגרם למוכר שאינו רשמי, ולהעמיד את זה על המציאות שהייתה ב-2012, "כפי שחתומים עליו כולם בהסכם הקואליציוני של ש"ס", הוסיף.

משולם נהרי ש"ס נפתלי בנט המוכשר מוסדות המוכשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד