י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ

רופא שטיפל בנשים חרדיות מואשם בעבירות

רופא שטיפל בנשים חרדיות הואשם בעבירות חמורות בשלוש מטופלות • האבסורד: החשוד עדיין מועסק בקופת חולים • ועדה מיוחדת של משרד הבריאות תתכנס כדי להחליט האם לבטל את רישונו באופן זמני או להגביל את עיסוקו

רופא שטיפל בנשים חרדיות מואשם בעבירות
pixabay

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רופא נשים שעבד במרפאות שונות, בגין עבירות חמורות שביצע בשלוש מטופלות.

הרופא ששמו בשלב זה נאסר לפרסום, שימש כרופא הנשים של המתלוננות, חלקן חרדיות, במשך שנים ארוכות, באופן שיצר הסתמכות מקצועית על טיפולו.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד ענת ארוסי כהן, במהלך הטיפול הרפואי, ביצע הנאשם במתלוננות מעשים אסורים וחמורים מאוד, תוך שהוא מציג את מעשיו באופן הנחזה להיראות כאילו מדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול בתלונותיהן, ביודעו כי אין אמת בדבר.

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, הרופא ביצע מעשים חמורים במטופלת במהלך הבדיקות, במספר מפגשים, תוך שהוא מבצע מעשים חמורים מאוד, בניגוד לחוק ובניגוד לחוקי התורה, תוך שהוא מציג את מעשיו כאילו מדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הכרחיים, על מנת שיוכל לטפל בתלונותיה ולערוך לה בדיקות כאשר היא רפויה - מתוך ידיעה כי אין הדבר נדרש לשם אבחנתו הרפואית.

פרטי התלונות על הרופא פורסמו לראשונה על ידי מיטל יסעור ב'ישראל היום' בתחילת שנת 2016. על פי הדיווח שם, בעקבות תלונה של אישה, ערכו בקופת חולים מאוחדת והחליטו לסיים את ההתקשרות איתו, ואף העבירו על כך דיווח למשרד הבריאות, אולם התלונה שהוגשה במשטרה נסגרה מחוסר ראיות.

למרות שהבירור בקופת החולים מאוחדת אישש את התלונה, אותו רופא המשיך לעבוד בקופת חולים אחרת, שם לכאורה אף הרחיבו את שעות העבודה שלו. הכתבת ורד פלמן חשפה בתכנית של קרן נויבך "סדר יום" עדות של אשת צוות שסיפרה כי הרופא הפר את ההגבלות שהוטלו עליו על ידי בית המשפט, כי טיפול ייערך רק בנוכחות אדם נוסף.

ממשרד הבריאות נמסר ל'בחדרי חרדים' כי על פי סע' 44 א' ו-ב' לפקודת הרופאים [נוסח חדש] תשל"ז – 1976, אם הוגש כתב אישום נגד רופא על עבירות שיש בהן משום קלון בנסיבות העניין, המנהל הכללי רשאי להתלות או להגביל עיסוקו ברפואה כצעד ביניים עד לסיום ההליכים נגדו.

משרד הבריאות פנה לפרקליטות בבקשה לקבל העתק כתב האישום ויפעל כדי להביא עניינו בפני וועדה מיוחדת כאמור בהקדם. כאמור, בית המשפט הטיל צו איסור פרסום לגבי שמו של הרופא.

רופא נשים עבירות חמורות כתב אישום קופת חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד