י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הותר לפרסום

הואשם המחבל שביצע את הפיגוע באילת

אזרח ירדני בן 28 הוא החשוד בביצוע הפיגוע באילת • החשוד צולם יממה לפני הפיגוע בחדר במלון ואף תכנן כמה פיגועים קודם לכן

הואשם המחבל שביצע את הפיגוע באילת
אילוסטרציה צילום: pixabay

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז דרום הגישה בערב שבת לביהמ"ש המחוזי בב"ש כתב אישום נגד טאהר ח'לף, אזרח ירדני בן 28, המייחס לו ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות רבות כנגד בטחון המדינה, של ניסיון רצח ועבירות לפי חוק המאבק בטרור.

המחבל שביצע את הפיגוע בנמל אילת בכ"ב כסלו, הואשם והפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 

על פי עובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עורכת הדין מורן גז, כבר במהלך מבצע "עופרת יצוקה", החליט המחבל לבצע פיגוע ירי בגבול ירדן ישראל לעבר מטרות ישראליות, לקח נשק אוטומטי מאביו ורכש 200 כדורים בשוק בעמאן. הוא אף הגיע עם שותפו לגבול לבצע את הפיגוע, אך נתקלו השניים באבי המחבל ששיבש את התכנית.

בנוסף, במהלך חודשי קיץ 2017, תכנן עם בני דודיו לבצע פיגוע ירי בישראל, דרך פרצה בגדר הגבול בין ירדן למדינת ישראל, אך לאחר סרקו את גדר הגבול הבינו שהתכנית לביצוע הפיגוע תהיה קשה לביצוע. 

המחבל החליט לבקש היתר כניסה לישראל על מנת להגיע לירושלים ולבצע שם פיגועי דקירה, אך בחברת השמה בעמאן חשדו בכוונותיהם של המחבל וחבריו ואלה לא קיבלו אישור.

בנובמבר השנה קיבל המחבל אשרת עבודה בישראל, והחל לעבוד בעבודות שיפוץ ברציף בנמל אילת. מתוך כוונה לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד".

יום לפני הפיגוע, יצא המחבל לראשונה לישראל עם אשרת העבודה והחל לעבוד בנמל אילת. בלילה שב לעקבה וסיפר לאחיו ובני דודיו, על הפיגוע שהוא מתכנן וביקש מהם כי יתעדו אותו בוידיאו אומר צוואתו למשפחתו.

כשהוא בחדרו במלון בעקבה שבירדן, צולם בסרטון שם ביקש מהוריו שישמרו על אשתו וילדיו, נפרד מהוריו, אמר דברים בשבח הג'יהאד, וחתם דבריו באומרו משפט מהקוראן שנוסחו "אל תחשיבו מי שמת למען ה' כמת, אלא חיי ונושם אצל האל".

למחרת יצא המחבל מעקבה לנמל אילת, וזמן קצר לאחר שהחל לעבוד, שני צוללנים העובדים במקום, היהודים היחידים, ביקשו ממנו שיביא להם ציוד, והמחבל החליט לפעול. הוא חזר עם פטיש בניין והכה את אחד הצוללנים בראשו כמה פעמים.

פועל ירדני ניסה לעצור אותו, אך המחבל נאבק ופצע גם אותו, תוך כדי שהוא מורה לו שלא להתערב שכן לדבריו "אנחנו מוסלמים והם יהודים".

המחבל רץ לעבר הצוללן השני, שעמד על סולם שהיה ממוקם במים, ירד עליו שני שלבים והכה עם הפטיש כמה מכות חזקות בראשו והצוללן לתוך המים והמחבל קפץ אחריו כשהפטיש בידו ושחה לכיוונו.

"הוא לא איבד הכרה והתחיל לשחות לכיוון הסולם. באותו רגע שאר הפועלים הירדנים שעובדים איתנו ניסו להשתלט על אותו מפגע" סיפר אז לחדשות 10 אחד הפצועים, יבגני פרמייץ בן ה-28.

"אחד מהם גם קיבל ממנו מכה חזקה בראש עם הפטיש והוא אושפז ביוספטל. המפגע הופל למים על ידי הירדנים, אבל הם הוציאו אותו".

המחבל בטרם יצא מהמים אמר את השהדה "אשהדו אנא לה אילהה אילה אללא" תוך שהוא אומר לעובדים הירדנים כי ברצונו לברוח מהמקום דרך הים.

הפועלים הירדנים שכנעו אותו כי לא יאונה לו כל רע אם יצא מהמים. המחבל השתכנע ועלה אל המזח, אז תפסו אותו הפועלים הירדנים והעבירו אותו לידי כוחות הביטחון במקום שעצרו אותו וזה הועבר לחקירת שב"כ ומשטרת ישראל.

פיגוע אילת כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד