י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההורים הוכו בשוק

מפעים: הבשורה הקשה שהפכה לנס ופלא

סיפור מפעים על השגחה פרטית, כיצד התגלה החיידק הטורף בפעוט בן שנה, לאחר שמעד ברחוב | בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר האב הנרגש את השתלשלות האירועים, מהנפילה, עד לבשורה על החיידק המקנן בגוף בנו ועד לרגע בו ביקש לברך הגומל אך יסתפק בסעודת הודיה  

מפעים: הבשורה הקשה שהפכה לנס ופלא
שימי בבית החולים צילום: באדיבות ההורים

רק בנס הסיפור הזה הסתיים בטוב: לפני כשלושה שבועות ביום השני של חנוכה, שימי בן השנה נפל ונחבל בסנטרו, כשהלך עם הבייביסיטר ברחוב בדרך הביתה. שימי אושפז בבית החולים עם חיידק טורף ולאחר עשרה ימים שוחרר באורח נס כשהוא בריא ושלם.

"הרב אמר לי שלא אוכל לברך ברכת הגומל, מאחר והנס אירע לבני שימי - אבל ברור שנערוך סעודת הודיה להשם יתברך על הנס הגדול שהיה לנו", אומר ל'בחדרי חרדים' האב הנרגש, לאחר שבנו כבר שב לבריאות איתנה.

"הבן שלי שימי הלך ברחוב עם הבייביסיטר בדרכו הביתה, נפל ונחבל בסנטרו", סיפר לנו האב הבוקר. "היא סיפרה לנו שהילד נפל, אך לא התרגשנו יתר על המידה". למחרת, כ-18 שעות לאחר שנחבל, צלצלו לאם הפעוט מהמעון וסיפרו כי הוא סובל מחום גבוה והסנטר שלו מעוות.

האם לקחה את הפעוט לקופת חולים, שם איתרו אבן קטנה בסנטר. "חשבנו שבזה תם הסיפור, למפרע הסתבר שזה היה רק תחילתו של הסיוט". החום לא ירד והנפיחות המשיכה להתרחב, "בערב לקחנו את הילד למוקד הרפואי 'טרם' בביתר, משם הפנו אותנו לחדר מיון".

לאחר מספר בדיקות שכללו גם אולטרסאונד, לא אובחן משהו חריג במיוחד אצל הפעוט. בהמשך ערכו לו בדיקת דם וגילו זיהום חמור ובעקבות כך הוא קיבל אנטיביוטיקה תוך כדי אשפוז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הצוות הרפואי הודיעו להורים כי על מנת להוציא את המוגלה צריך לנתח את בנם שימי. "שלושה פרופסורים בחנו את הפעוט בן השנה והחליטו שלא לנתחו, בגלל גילו וגם בעקבות המורכבות של הניתוח" הוסיף האב, והחליטו להמתין עוד 24 שעות לראות את ההתפתחות.

"בשלב זה היה ברור שהזיהום התפתח במהירות מרגע הנפילה", מספר מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסתות בהדסה, פרופ' נרדי כספי. "ראינו תינוק שפניו נפוחות ואדומות מאוד לא רק באזור הפצע, אלא בחלק נרחב של הפנים, מה שהעיד על חומרת המצב. מהר מאוד הבנו שחייבים לנקז את הפצע ולקחת תרבית, על מנת שנוכל להתאים לשימי את הטיפול האנטיביוטי המתאים ביותר".

בבית החולים נערך לשימי טיפול פולשני לניקוי המוגלה, אולם זה לא עזר והמוגלה המשיכה להתפשט ולהתרחב, וכך גם החום שהוסיף להיות גבוה. "בבוקר יום רביעי הרופא אמר לנו שהמוגלה הגיעה עד לצוואר וחייבים לנתח, עם זאת הוחלט להמתין עד שעות הצהרים".

ההורים הוכו בשוק, כאשר שמעו לאחר בדיקת המיקרוביולוגית, "אמרו לנו שלשימי יש חיידק טורף, שגורם להרס מהיר של רקמות בגוף, כל בני המשפחה התגייסו ואמרו פרקי תהילים לרפואתו וחלקם אף נסעו לכותל המערבי להתפלל". פרופ' כספי הוסיף כי "תחת הרדמה, בוצע חתך תת סנטרי לניקוז הזיהום, נלקחה תרבית לצורך מיפוי מדויק של החיידקים המזהמים והותקן נקז. בהמשך, במעורבות פרופ' אלון מוזס, מנהל המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות, הבדיקות איששו את החשד כי מדובר ב-סטרפטוקוק A, חיידק טורף, שהופיע כזיהום פולשני קשה ביותר ומסכן חיים". 

לאחר האבחון, הפעוט החל לקבל אנטיביוטיקה - "ומאז, בסייעתא דשמיא, שימי החל להרגיש יותר טוב, חום גופו התייצב וגם המוגלה החלה להצטמק" סיפר האב. שימי טופל באנטיביוטיקות המתאימות במחלקה לכירורגית ילדים ותחת השגחה קפדנית ומתמדת של מומחי מחלות זיהומיות. "ללא ספק", מדגיש פרופ׳ כספי, "מוכחת כאן החשיבות שבנוכחות תורני פה ולסת מסביב לשעון בבית חולים - יחד עם תגובה מהירה של ההורים לסימנים שהציג התינוק וזיהוי חומרת מצבו במיון ילדים. אלו עושים את ההבדל בין חיים למוות".

שימי נותר למשך שבוע ימים נוסף בבית החולים, למעקב והמשך טיפול, אז שוחרר לביתו כשמצבו טוב, עם המשך טיפול תרופתי בבית.

ההורים ביקשו להודות לצוות בית החולים על הטיפול המאוד מסור וחם בכל שעות היממה. "במהלך הימים בהם שימי היה מאושפז, קיבלנו מכל הצוות הרפואי חיבוק חם, וסיוע בכל דבר שביקשנו - לא רק בתחום הרפואי".

חיידק טורף הדסה עין כרם ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד