י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מה גרם לביבי לצאת משיווי משקלו?

ציוץ אחד יותר מידי של ראש הממשלה נתניהו

הציבור הימני בישראל מגלה סלחנות לנתניהו, לא אחת ולא שתיים. אבל רצף מעידות ופעולות חסרות מנהיגות מצדו - יכול להאפיל גם על כישרונותיו הרבים • הציוץ הנמוך על בן כספית, כמו גם הרכילות שהפיץ על גילת בנט, תופסים להם מקום של כבוד בשרשרת המעידות • יוסי אסולין, עורך ב'בחדרי חרדים', בטור דעה

ציוץ אחד יותר מידי של ראש הממשלה נתניהו
בן כספית ובנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כבר שנים שראש הממשלה בנימין נתניהו טוען, ובצדק מבחינתו, כי מתנכלים למשפחתו - לרעייתו שרה ולבנו יאיר. "תעזבו את שרה", יאמר נתניהו מידי שני וחמישי, "תפנו את האש ואת חיצי הביקורת אליי".

כאמור, טענה לגיטימית שאין צודקת ממנה. התקשורת לא אמורה להתערב בחייו הפרטיים של אדם שאיננו נבחר ציבור - שכל חטאו הוא הקשר המשפחתי שיש לו לאיש ציבור כזה או אחר.

אלא, שלאחרונה התגלה נדבך נוסף באישיותו של נתניהו, שאיך לומר, קצת מערער את הזכות של נתניהו לדרישה הנ"ל.

מסתבר שבזמן שראש הממשלה תוקף את תוקפי משפחתו, הוא מוצא זמן לתקוף בעצמו את בני משפחותיהם של יריביו, בפוליטיקה ובתקשורת כאחד.

פעם אחת הייתה זו אשתו של בנט, גילת, שלפי מידע שנחשף בחנוכה האחרון בפרשה המכונה "וואלה-בזק", דאג ראש הממשלה בכבודו ובעצמו להכפיש את רעייתו של בנט, שלא רק שהיא איננה נבחרת ציבור, אלא שנראה כי היא עושה הכל כדי להתרחק מאור הזרקורים; בשונה מהגברת נתניהו.

לפי הדיווח אז, נתניהו פנה לאלוביץ' על מנת שיכתוב באתר שלו "וואלה" כתבות לא מחמיאות על רעייתו של שר החינוך שלו נפתלי בנט - על כך שהייתה שפית במסעדות לא כשרות.

המטרה הייתה ברורה - לפגוע בבייס הדתי של נפתלי בנט; לאמור לתומכי בנט עד כמה הוא דתי. משל נתניהו עצמו לא סעד במסעדות שאינן כשרות.

זו בדיוק אותה מטרה לכאורה של יריבי נתניהו שתוקפים בנבזות את שרה - לפגוע בראש הממשלה דרך רעייתו. עובדה שנתניהו לא מפסיק לספר עד כמה היא כואבת לו ופוגעת בו באופן אישי.

ואם עד עכשיו הסתפקנו בדיווחים עקיפים על דרכי פעולה מעין אלו - שלדעת כל אדם סביר אינם מתאימים לראש ממשלה מכהן - ועוד היה מקום לומר שזה ניפוח של התקשורת, הרי שהיום נתניהו עשה זאת בצורה ישירה וגלויה ולא הותיר ספק בעניין.

בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו, תקף נתניהו בחריפות את בן כספית על ידיעה מסוימת שהובאה בטורו בעיתון 'מעריב' בסוף השבוע האחרון, הגורסת כי ח"כ מיקי זוהר - ממקורביו של נתניהו - הוביל מהלך שהביא להענקת 6 מיליון שקל ליועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון.

ינון הוא בעלה של עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אשר צורפה לאחרונה לצוות העוסק בתיקי נתניהו. "המצב שנוצר הוא שבן זוגה של מי שאמורה להשתתף בהכרעת גורלו של נתניהו, קיבל הטבת מיליונים בעקיפין (שאין ישירה ממנה) מידיו של ראש הממשלה", כתב כספית בעיתון.

נתניהו הודיע היום כי הוא תובע את בן כספית תביעת דיבה על סך 200,000 ש"ח, כמו גם את העורך הראשי והמו"ל של העיתון.

"רק לפני חודשים ספורים נאלץ בן כספית להתנצל ולשלם פיצויים לרעייתי שרה על כתבה שקרית שפרסם נגדה", כתב נתניהו.

לדבריו: "ביום שישי האחרון הוא פרסם עוד אחת מההכפשות ההזויות שלו נגדי. אם היה בודק את העובדות בגוגל, הוא היה מגלה שההכפשה הזאת מתנפצת מאליה, קודם כל בגלל שלוחות הזמנים סותרים את שקריו".

אלא, שהסיפור מקבל תפנית חדה בציוץ הבא: נתניהו מעלה מהאוב סיפור, תקשיבו טוב, בן 17 שנה! על אחיו של בן כספית, אורי כספית, שהסתבך בפרשת הונאה בתחום הנדל"ן.

"אם בן כספית היה דואג קצת יותר למשפחה שלו במקום לרדוף אחרי המשפחה שלי, אולי מקרים מצערים כאלה היו נחסכים מאיתנו", כתב נתניהו בציץ נוסף בחשבון הטוויטר שלו, תוך שצירף צילום מסך מאתר "וואלה" שמפרט את פרטי הפרשה הפלילית.

הציוץ של נתניהו שהביא לסערה רבתי. (קרדיט: צילום מסך, טוויטר)

אפשר כמובן להבין מאיזה מקום פועל נתניהו. אולי אין באמת קורלציה בין תדמית עור הפיל שעטה על עצמו לבין המציאות בשטח.

התקשורת רודפת אותו ללא הרף וללא כל הצדקה פעמים רבות והדבר כנראה מוציא אותו משיווי משקלו, בסופו של דבר.

בן כספית לא חוסך את שבטו מנתניהו ומקדיש כמעט את כל טוריו לביקורת חריפה, אובססיבית, אולי הכי נוקבת שעיתונאי בישראל מוביל כלפי נתניהו.

אבל גם ברגעים קשים - והתקופה האחרונה היא בהחלט הקשה ביותר לנתניהו משחר ההיסטוריה שלו בביצה הפוליטית - אין שום הצדקה לתקוף את בן כספית רק כי אח שלו נחשד לפני 17 שנה בפרשת נדל"ן. 

אז כן, ראש הממשלה יכול לתקוף אותו על האובססיביות שלו. לגיטימי שיתבע אותו תביעת דיבה אם דיווח ידיעות כוזבות (ויש לפחות אחת כזו בטור הספציפי י.א). זה חלק מהמשחק הפוליטי. אבל לחלוטין לא לגיטימי לפגוע בו דרך משפחתו.

הכלל שנתניהו רוצה שיחול עליו מצד התקשורת - כאמור, בצדק רב - חייב להיות מוחל אצלו מהצד ההפוך. פשוט מאוד.

הציבור הימני בישראל אמנם מגלה סלחנות לנתניהו, לא אחת ולא שתיים. אבל רצף מעידות ופעולות חסרות מנהיגות מצדו - יכול להאפיל גם על כישרונותיו הרבים, בסופו של דבר.

הציוץ הנמוך והרדוד על בן כספית, שאינני נמנה על תומכיו, כמו גם הרכילות שהפיץ על גילת בנט - תופסים להם מקום של כבוד בשרשרת המעידות.

אז ציוץ בודד הוא לא מה שיביא לפגיעה טוטלית בדמותו של נתניהו, אבל זה בהחלט מדליק נורה אדומה ובהחלט סודק את אישיותו.

האזרח הפשוט ישאל את עצמו: אם פרסום מידע כוזב יכול להוציא ראש ממשלה משיווי משקלו, כיצד נדע איך הוא מתנהג בחדרי חדרים בסוגיות מורכבות קצת יותר - הנוגעות בדיני נפשות?

גם בפוליטיקה חייבים להיות קווים אדומים אותם אין לחצות. ואם ראש הממשלה לא יידע לקבוע את גבולות הגזרה להתנהגות אנושית בסיסית בזירה הפוליטית - מי כן יכתיב את הגבולות?

ועוד הערה אחת לסיום: באותה מידה שלנתניהו אין זכות לדרוש שיפסיקו לתקוף את משפחתו כל עוד הוא פועל באותה שיטה, כך גם לעיתונאים מחוגי השמאל שתוקפים כעת את נתניהו על הציוץ שלו נגד בן כספית - אין להם זכות לעשות זאת אם הם נמנים על החבורה שדואגת להשמיץ את שרה נתניהו השכם והערב.

בנימין נתניהו בן כספית תביעת דיבה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד