ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
באופן חריג

העונש המצחיק שקיבל האברך המשתמט

אברך בן 30, נשוי ואב לילדים שהוגש נגדו כתב אישום בגין השתמטות משירות צבאי במשך כתשע שנים, יצא מהסבך באופן חריג בעונש קל ומצחיק | 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא 

העונש המצחיק שקיבל האברך המשתמט
מרים אלסטר, פלאש 90

לפני כשלושה שבועות נעצר חרדי בן 30, נשוי ואב לילדים, והוגש נגדו כתב אישום על השתמטות משירות צבאי במשך 3,047 ימים. עם מעצרו, נבדקה מידת התאמתו לצה"ל והומלץ לפטור אותו בנימוק של "אי התאמה", בין היתר על רקע נסיבותיו המורכבות מבית.

באופן חריג ביותר, בית הדין הצבאי החליט ביום שלישי האחרון, לשחררו למעצר בית, למרות תקופת ההשתמטות ארוכת השנים בה הואשם ואף הודה. אך פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר לא הסתפק בהישג זה, הגיש ערעור וביקש לשחררו לחלוטין.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי במסגרת הסדר טיעון, האברך החרדי נדון לעונש מצחיק, של 18 ימי מאסר בלבד על השתמטות שהגיעה כמעט לתשע שנים שלמות. אך את ימי המעצר לא ירצה, מאחר והוא כבר ישב במעצר מלא את מספר הימים שנגזר עליו.

מעיון במסמכים עולה כי הפרקליטות הצבאית התקשו להוכיח את הראיות שהובילו להגשת כתב האישום, ובלית ברירה נאלצו להגיע להסדר טיעון מקל ביותר - והשופטת לאחר שנחשפה למצב האישי המורכב של הנאשם, קיבלה את הסדר הטיעון המקל תוך שהיא מציינת כי אין לה אלא להניח "ששקלה התביעה את מלוא השיקולים הצריכים לעניין בעניינו של הנאשם".

מדובר צה"ל מסרו ל'בחדרי חרדים' כי "הסדר הטיעון התגבש נוכח קשיים ראייתיים ונסיבותיו האישיות והמשפחתיות הקשות והחריגות של הנאשם".

אברך עריק כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד