י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות דחיית הערעור

השופט רומז כי ראש העיר החרדי נתן שוחד בחירות

השופט צבי דותן סבר כי ר"ע אלעד המכהן ישראל פרוש נתן שוחד בחירות בדמות בכך שמוﬠצת הﬠירייה, בהשתתפות פרוש ובראשותו, אישרה כשלושה חודשים לפני הבחירות 30 הקצאות של מקרקﬠין ומבני ציבור, לטובת מוסדות חינוך ובתי כנסת, והכול במהלך מזורז ובהול, בלא שהייתה באמת כל דחיפות בﬠניין, למרות כל זאת הוא דחה את העתירה וחייב את המערער בהוצאות המשפט

השופט רומז כי ראש העיר החרדי נתן שוחד בחירות
ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד צילום: אהרון קרון, פלאש 90

"סבורני כי יש לראות במעשיו אלה של המשיב משום שוחד בחירות", קבע צבי דותן שופט בית המשפט המחוזי בלוד, בערעור מנהלי שהגיש אברהם חזן נגד ועדת הבחירות באלעד וראש העיר ישראל פרוש.

השופט ציין כי באחד המקרים בהם הבנייה יצאה לפועל, וראש העיר אף הגיע לטקס יציקת היסודות, "בבחינת 'קריצת עין' לאנשי הקהילה. סבורני, כי אין צורך ביותר מכך כדי לקבוע כי המשיב נתן שוחד על מנת להשפיע על חסידי קהילת ויז'ניץ להצביע למענו בבחירות לראשות העיר".

עם זאת, השופט ציין כי הקביעה כי מדובר במתן שוחד בחירות, הינו להליך שנדון בפניו ולא כקביעה במישור הפלילי. "הדרך שבה הועבר המסר אל כל חברי הקהילה, היא בעצם השתתפותו של המשיב בטקס".

אולם באשר לטענה ש'קריאת הקודש' שפרסמה מועצת גדולי התורה למענו של ישראל פרוש לראשות העיר, אמר השופט כי אינו מקבל את הטענה כי מדובר ב'מעשי אתנן'. הוא נימק כי לא מדובר בקריאה של האדמו"ר מצאנז להצביע ישירות עבור פרוש, אלא קריאה של כל חברי המועצת, פומבית ברמה הארצית, בה הם מביעים דעת תורה שיש להצביע בכל עיר ועיר אך ורק עבור רשימת אגודת ישראל.

בסיום הדיון הארוך, סיכם השופט ואמר כי קיבל את הטﬠנה כי פרוש נתן שוחד בחירות לקהילת ויזניץ' באלﬠד, בכך שכשלושה חודשים לפני הבחירות, הﬠלים עין ואיפשר למוסדות ויז'ניץ להתחיל בפוﬠל בבניית בית כנסת ברחוב רבי חייא 11 בעיר - על אף שלא ניתן אישור שר הפנים כנדרש בחוק, ואף השתתף בﬠצמו בטקס יציקת היסודות.

בנוסף, קיבל את הטﬠנה כי ישראל פרוש נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלﬠד, בכך שמוﬠצת הﬠירייה, בהשתתפות פרוש ובראשותו, אישרה כשלושה חודשים לפני הבחירות 30 הקצאות של מקרקﬠין ומבני ציבור, לטובת מוסדות חינוך ובתי כנסת, והכול במהלך מזורז ובהול, בלא שהייתה באמת כל דחיפות בﬠניין, בוודאי לא לגבי ההקצאות לבתי כנסת, ובלא שניתן לכך הסבר הגיוני, וכאשר ההקצאות אושרו באותו יום הן בוועדת ההקצאות והן במוﬠצת הﬠירייה. כמחצית מההקצאות ניתנו לקהילות התומכות בפרוש שהצביﬠו ﬠבורו בבחירות.

השופט ביקש להדגיש בשנית, "למותר לציין את המובן מאליו, כי כל הקביﬠות הנ"ל הן לצורך ﬠרﬠור הבחירות בלבד, ואינן מהוות כמובן הרשﬠה בפלילים.

חרף הﬠובדה שהוכח כי ראש העיר ישראל פרוש נתן שוחד בחירות, "דבר שללא כל ספק מהווה ליקוי היורד לשורשו של ﬠניין", השופט החליט לדחות את הערעור על תוצאות הבחירות, וזאת בשל כך שלא ﬠלה בידי אברהם חזן להוכיח כי "הליקוי ﬠלול היה להשפיﬠ על התוצאות". המערער חזן חויב בהוצאות המשפט של משרד הפנים בסך 5,000 ש"ח ובנוסף גם הוצאות משפט של ראש העיר פרוש בסך 10,000 ש"ח.

ראש העיר אלעד ישראל פרוש הגיב להחלטת בית משפט לעניינים מנהליים, ואמר, "אני מברך על כך שבית המשפט דחה את הערעור הקנטרני באשר לתוצאות הבחירות בעיר אלעד בה נבחרתי ברוב גדול לעמוד שוב בראשות העיר בשליחותם של גדולי ישראל שליט"א. בעשור האחרון, הן כיו"ר ועדת ההקצאות והן כראש העיר פעלתי להסדרת הקצאות למאות קהילות ומוסדות חינוך בעיר".

"בית המשפט עצמו עמד על כך שהמערער הסתיר את זהות חלק גדול מהקהילות שקיבלו הקצאות, למרות שאינן נמנות על תומכיי בבחירות. כפי שנהגנו עד כה, נמשיך גם בעתיד, לדאוג לכלל הקהילות בעיר, ללא הבדל של מוצא, עדה או השתייכות פוליטית", כך ראש העיר.

בחירות מוניצפליות ישראל פרוש אלעד שוחד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד