י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שוק הפרסום • בולטון מוביל, אפיקים מזנק

כך נראה שוק הפרסום החרדי בשנה החולפת • קטגוריית הספרים מובילה • יוניליוור המפרסמת הגדולה • בולטון - הגדול ביותר • ואלו משרדים רשמו זינוק מטאורי?

שוק הפרסום • בולטון מוביל, אפיקים מזנק



'יפעת בקרת פרסום' מגישה את סיכום שנת הפרסום 2011 במגזר הדתי והחרדי:

קטגוריית הספרים ממשיכה להוביל את הטבלה עם הוצאה לפרסום דומה לזו של שנת 2010. אור החיים, רשת הספרים הגדולה ביותר במגזר, היא המפרסמת הגדולה בקטגוריה. הקמפיינים הבולטים שלה הם "שבוע הספר האמיתי", "מועדון ילדי ספר אור החיים", "חוזרים ללימודים עם אור החיים" ועוד. משרד הפרסום הוא בולטון פוטנציאל.

פלדהיים, המפרסמים באמצעות גל אורן BSD, חותכים כ-22% מתקציב הפרסום שלהם ביחס לשנה שעברה, ועולים עם הקמפיינים הבאים: "מבצע ה-100", "ספרי לימוד הכי נח בפלדהיים" ועוד.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המגזר הכללי בפייסבוק ואילו המגזר הדתי-חרדי ממשיך להיות מחובר למילה הכתובה בספרי הקודש. ניתן לראות בבירור כי רשתות הספרים במגזר הדתי-חרדי הולכות בעקבות רשתות הספרים במגזר הכללי עם מבצעים ב-100 שקל, גלי פרסום לקראת החזרה לביה"ס ובשבוע הספר ואף שת"פ מסחרי מעניין בין אור החיים לעלית במועדון ילדי ספר אור החיים. גם העיתונים החרדים מגלים את פוטנציאל הספרים השנה ומפרסמים ביתר שאת את הספרים השייכים להוצאות הספרים שלהם".

קטגוריית הארגונים והעמותות גדלה השנה בכ-10% בהוצאה שלה לפרסום. הקטגוריה מונה כ-200 גופי צדקה ותרומות לקהילה, שהגדולים בהם בפרסום הם קופת העיר – מתן בסתר, ארגון יד לאחים, ארגון שועת עניים ועוד. העובדה שקטגוריה זו ממשיכה להגדיל את תקציב הפרסום שלה באופן עיקבי מצביעה על כך שתחום התרומות הופך להיות ממוסד יותר משנה לשנה.

רשתות השיווק ממוקמות במקום השלישי בטבלה עם צמיחה של כ-10% השנה, וזאת בניגוד גמור למגמה במגזר הכללי שבמסגרתה חתכו תקציבי פרסום, עקב חשש מחרם צרכנים.

המפרסמות הגדולות בקטגוריה הם "יש" של שופרסל שפותחת כ-8 סניפים נוספים השנה; ברכת הארץ הפונה בעיקר לקבל חרדי ופחות לקהל מעורב; שפע שוק שממשיכה לצמצם תקציבי פרסום; ומחסני אושר עד שנכנסה לפרסום במגזר ב-2010 וממשיכה לבלוט.

סופר פארם, שהיא מגה מפרסם במגזר הכללי, מפרסמת בווליום נמוך עד מאןד במגזר הדתי-חרדי, ואילו המשביר החדש לצרכן מקבוצת 365 מגדיל השנה בעשרות אחוזים את תקציב הפרסום שלו באמצעות מקאן אריקסון עם קמפיין: "מסיבת ההפתעות מסביב לעולם".

דווקא קטגוריית מוצרי החלב שמתרסקת במגזר הכללי, פורחת בפרסום במגזר הדתי עם גידול של כ- 37% בעקבות מלחמות הפרסום בין מחלבת שטראוס לתנובה.

קטגוריית סוכנויות נסיעות ותיירות סוגרת את הטבלה עם גידול של 27%. תחום התיירות משתנה בשנים האחרונות במגזר הדתי, מה שאומר שהמגזר הדתי-חרדי יוצא יותר לבתי מלון בארץ.

המפרסמים הבולטים הם עקיבא טורס באמצעות פרסום חן, שיא TRAVEL באמצעות תוצאות אפקטיביות, ענבר נופש ותיירות ועוד.

יעקובי: "פרסום תחום התיירות והנופש במגזר הדתי-חרדי פורח. אם בעבר יעדי החופשה בארץ היו ים המלח וירושלים בעיקר בפסח ובסוכות, כיום מדובר על יעדים רבים בכל ימות השנה. גם מבחר בתי המלון בחו"ל גדל באופן משמעותי וכיום לא מדובר רק על שוויץ או שופינג בניו יורק".

יוצאים ונכנסים: קטגוריית סוכנויות נסיעות ותיירות נכנסת השנה לעשירייה הפותחת על חשבון קטגוריית קופות החולים המפחיתה כ-15% מתקציב הפרסום שלה.

אוסםצילום: אוסם
אוסם


מפרסמים:

יוניליוור היא המפרסמת הגדולה במגזר הדתי-חרדי לשנת 2011. החברה מגדילה את תקציב הפרסום שלה השנה במגזר בכמעט 40%, בזכות פרסום מותגים רבים השנה שלא פרסמה במגזר ב- 2010. המותגים הבולטים של החברה בפרסום הם קנור תחת הסלוגן: "מילה של מומחים בבישול", חטיפי הדגנים של תלמה, מרכך הכביסה של בדין ועוד באמצעות משרד הפרסום מימד.

קבוצת שטראוס שגם היא מגדילה באופן ניכר את ההוצאה לפרסום שלה במגזר הדתי-חרדי ממוקמת במקום השני בטבלה, עלייה של 4 שלבים משנה שעברה. שטראוס מגדילה נפחים השנה באמצעות בולטון פוטנציאל, בעיקר בזכות פרסום שטראוס – מעדנים ומוצרי החלב הניגר של יוטבתה שלא פורסמו בשנה שעברה במגזר.

תנובה מעלה את תקציב הפרסום שלה ב- 7% השנה בעיקר בשל המלחמה השיווקית מול שטראוס – מעדנים, באמצעות קרלוס מוס שלה עם משרד הפרסום שלה גל אורן BSD.

קבוצת אסם היא המפרסמת היחידה בטבלה שמורידה את ההשקעה לפרסום שלה במגזר. מדובר על קיטון של 15% בתקציב הפרסום של הקבוצה, שנובע מאי פרסום "סדרת מה נאכל היום", מנה חמה, אסם פסטה וטבעול פרי ברכה ב-2011.

רשת שופרסל באמצעות המותג "יש" ורשת ברכת הארץ הן שתי רשתות השיווק שנכנסו השנה לטבלת המפרסמים המובילים. "יש" הנמצאת במקום השישי, מרבה להשתמש בפרסומיה בביטוי "הרשת הזולה" ומגדילה את תקציב הפרסום באמצעות בולטון פוטנציאל בכ-10%.

ברכת הארץ, שנכנסת השנה לטבלת עשרת הגדולים, מגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-3% ועובדת ללא משרד פרסום, תוך כדי שהיא מתמקדת השנה בשיווק ופרסום מוצרי חשמל.

יעקובי: "חברות המזון ורשתות השיווק שהקטינו את תקציבי הפרסום במגזר הכללי בעשרות אחוזים, דווקא מגדילות את תקציבי הפרסום שלהן במגזר הדתי-חרדי, שלא לקח חלק פעיל במחאה החברתית וממשיך להיות קהל צרכנים נאמן ומשמעותי עבורן".

יוצאים ונכנסים: ברכת הארץ ופרוקטר אנד גמבל נכנסים השנה אל הטבלה במקום החברה המרכזית למשקאות וקו-אופ הריבוע הכחול היוצאים ממנה.

אברהם בריסק, בולטוןצילום: אברהם בריסק, בולטון
אברהם בריסק, בולטון


משרדי הפרסום:

בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת הפרסום במגזר הדתי-חרדי בפער ניכר ועם גידול של 12%. בין לקוחותיו הבולטים נמצאים: קבוצת שטראוס, "יש" של שופרסל, ספרי אור החיים, מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקטונט, מטרנה ועוד.

את המקום השני בטבלה חולקים גל BSD ופרסום אפיקים. גל אורן BSD גדל בכ-5% ובין לקוחותיו הבולטים ניתן למנות את ספרי פלדהיים, מוצרי החלב של תנובה וטעמן שעובר מיתוג מחדש, מגדיל משמעותית את תקציב הפרסום שלו, ומתחרה ראש בראש עם אסם ועלית.

פרסום אפיקים של יגאל רווח צומח השנה ב-19% (אחוז הצמיחה הגבוה ביותר מתוך ארבעת משרדי הפרסום המובילים) ובולט עם פרסום לקבוצת אסם, סנו, בנק פאג"י, שירותי בריאות כללית ועוד.

במקום הרביעי ממוקם פרסום מימד המטפל ביוניליוור, טרה והחברה המרכזית למשקאות, סנו, סימילאק שנכנסו לשוק עם הכשר מהדרין מתחרה למטרנה ועוד.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "פרסום 'בראשית', בבעלות מוטי קוטיינר, שהיה פעיל רק חלקית ב- 2010, מממש השנה את הפוטנציאל הטמון בו ומתברג במקום החמישי ביחד עם תוצאות אפקטיביות הוותיק. הפתעת השנה היא דמיון פרסומאים בבעלות רותי אטיאס המכפיל את גודלו ומתברג במקום התשיעי עם פרסום למלכות וקסברגר, אופנת דסקל, אחים חדד ועוד.

לשכת הפרסום הממשלתית סוגרת את הטבלה עם גידול מרשים של כ-40%, בדומה להשקעה שלה לפרסום במגזר הכללי. בין משרדי הממשלה המפרסמים במגזר ניתן למצוא את משרד התחבורה עם פרסומות להגברת מודעות הולכי הרגל לרכבת הקלה, משרד הבריאות עם קמפיין תזונה נכונה, רשות המים תחת הסלוגן: "ממשיכים להתפלל, ממשיכים לחסוך" ועוד.

יוצאים ונכנסים: טריו שאינו פעיל יותר, ומותג בפרסום, יוצאים מהעשיריה לטובת דמיון פרסומאים הנכנס לראשונה לטבלת 10 הגדולים ולפ"ם.

טבלאות הנתונים:







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד