י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוף הסיפור

פרשת המסרונים: עורך הדין ישוב בעוד חודשיים

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לקבל את הסכם הטיעון שנחתם בין עורך הדין שחם שביט לבין נציבות שירות המדינה | הסיבה: המסרון ששלח לשופטת נועד להסיר מכשול מבית המשפט ולמנוע מעצר ארוך

פרשת המסרונים: עורך הדין ישוב בעוד חודשיים
ערוץ 10

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים, קיבל את ערעורו של עו"ד ערן שחם שביט מרשות ניירות ערך, אליו הצטרפה פרקליטות המדינה, וקבע כי הסדר הטיעון שנחתם בינו לבין נציבות שירות המדינה יכובד ויקוים במלואו.

השופטת, ענת זינגר, קיבלה את כל טענותיו של שחם שביט, שיוצג על ידי עו"ד עודד סבוראי, וקבעה בפסק הדין כי החלטת בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה להחמיר מעבר להסדר הטיעון אינה מוצדקת: "כיום אין בנמצא טענה שדובר על תיאום מראש של החלטות שיפוטיות" כתבה השופטת בפסק הדין והוסיפה, כי "עת נבדקו הדברים באופן יסודי ונבחנה מלוא ההתכתבות ונסיבותיה, עלה שלא מדובר במקרה בו שופטת ועורך דין 'סוגרים' מאחורי גבם של הסניגורים, תקופת מעצר אשר תוטל על עצורים".

בהתייחסה למסרון בעניין ימי המעצר , קבעה השופטת זינגר כי "ביסוד הדברים היתה עמדה (של עו"ד שחם שביט) אשר נועדה דווקא להקל עם העצורים. אף שבציבור ניתן להבין שהדברים נתפסו אחרת, סבר שחם שביט, בזמן אמת, כי חובתו המצפונית היא לדווח על עמדה פנימית אשר תמנע מעצר מיותר". בכך קיבל בית המשפט את טענת עו"ד שחם שביט, שהמסרון ששלח לשופטת נועד להסיר מכשול מבית המשפט ולמנוע מעצר ארוך מכפי שהיה דרוש לצרכי החקירה.

בא כוחו של שחם שביט, עו"ד עודד סבוראי: "אנו שמחים על שבית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה והכיר בכך שעו"ד שחם שביט פעל בתום לב ולפי מיטב מצפונו וערכיו. בהתאם לפסק הדין, עו"ד שחם שביט, המכהן כיום כיועץ משפטי בכיר ברשות לני"ע, יוכל לשוב לתפקידו כיועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות כבר בעוד כחודשיים, ובכך תסתיים בעבורו הפרשה".

פרשת המסרונים: בפברואר 2018 חשף דורון הרמן בערוץ 10 תכתובת וואטסאפ בין שופטת המעצרים שדנה בבקשות הארכת המעצר בתיק, רונית פוזננסקי-כץ, לבין נציג הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט. בעקבות החשיפה פוזננסקי-כץ ושחם-שביט הודיעו על יציאתם לחופשה. פוזננסקי-כץ ביקשה מהנהלת בתי המשפט להשתחרר מניהול תיק 4000, ובמקומה מונה השופט עלאא מסארווה.

החשודים העצורים בתיק 4000 ביקשו להשתחרר, בין השאר בעקבות פרשת המסרונים, בנימוק שהליך המעצר זוהם. השופט מסארווה האריך את מעצרם של אלוביץ', חפץ וקמיר, ונימק: "גם אם נפלו פגמים בהליך המשפטי על בית המשפט לקבוע אם ניתן לשחרר לחלופת מעצר. כרגע לא ניתן לשחרר לחלופת מעצר". במקביל הורה לשחרר את סטלה הנדלר ואיריס אלוביץ למעצר בית.

ב-27 בפברואר הגיש נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין את חוות דעתו בעקבות בקשתן של שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כי יערוך בירור בנושא. הנציב לא מצא חשש למעשה פלילי, אך בעקבות המלצתו הועמדה השופטת פוזננסקי-כץ לדין משמעתי. ב-22 במרץ הושעתה השופטת פוזננסקי-כץ מתפקידה, וב-18 ביולי החליט בית הדין המשמעתי לשופטים להדיחה מתפקידה, בניגוד לבקשת התביעה להטיל על השופטת עונש השעיה של עד שנה בלבד.

פרשת המסרונים ערן שחם שביט רונית פוזננסקי כץ הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד