י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פעלו בתחכום

מנהלי ת"ת חסידי עצורים בחשד להונאת ענק

שלושה חרדים תושבי בית שמש בשנות ה-30 לחייהם, המנהלים עמותה של מוסד חינוכי בעיר, נעצרו אתמול בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות | המשטרה: "פעלו בדפוס פעולה מתוחכם במשך כשנתיים"

מנהלי ת"ת חסידי עצורים בחשד להונאת ענק
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה עצרה אמש (שלישי) שלושה בעלי עמותה של מוסד חינוכי בבית שמש, בחשד שהוציאו במרמה ובהונאה כ-1.4 מיליון ש"ח מכספי משרד החינוך, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ראשיתה של חקירת המשטרה עם קבלת דיווח אודות חשד למרמה והונאה המבוצעים כנגד משרד החינוך במטרה להשיג כספים למוסד חינוך המנוהל ע"י עמותה בעיר בית שמש. חוקרי ההונאה של משטרת ישראל שפתחו בחקירה סמויה, הצליחו לאתר עשרות מסמכים שהועברו מהעמותה למשרד החינוך, החתומים ע"י רואה חשבון ובהם תצהירים אודות מוסד חינוך אותו מפעילים, שבגינם עפ"י החשד הצליחו להוציא סכום מצטבר של כ-1.4 מיליון ש"ח במהלך השנתיים האחרונות.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בתלמוד תורה של קהילה חסידית בעיר בית שמש, כאשר החשוד המרכזי הוא מנהל העמותה שהקים את המוסדות לפני כ-11 שנה. השניים נוספים שנעצרו בשנות ה-30 לחייהם, הם אחיו וגיסו של החשוד המרכזי, כאשר החשד לגביהם נמוך יותר.

במהלך חקירת ההונאה של המשטרה עלה החשד כי המסמכים שהועברו למשרד החינוך, מזויפים - וכך גם החתימות המופיעות עליהם של רואה חשבון שעפ"י החשד מעולם לא התקשר עם העמותה וככל הנראה החשודים זייפו את חתימותיו.

כאמור, אתמול נעצרו השלושה והובאו לחקירה במחלק ההונאה במחוז ירושלים, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות. עם סיום חקירתם הוחלט לשחרר שניים מהחשודים, החשוד המרכזי יובא להארכת מעצר בשעות הצהרים.

במשטרה ציינו, קבלת התלונה במשטרה, הובילה לפתיחה בחקירה סמויה ונרחבת העוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעקרה פגיעה ישירה במוסדות החינוך, בתלמידים ובכספי הציבור משלם המיסים. במסגרתה פעלו החוקרים לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים המרכזיים שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם במשך כשנתיים וקיבלו במרמה כספים בסכום רב ממשרד החינוך.

עצורים בית שמש זיוף הונאה חרדים משרד החינוך מוסד חינוכי הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד