י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

מאחורי הקלעים של הסכם הדת בי-ם: ב'דגל' עמלו, בש"ס העתיקו

לאחר הצטרפות המפלגות החרדיות לקואליציה העירונית בבירה, חשפנו סעיפים נבחרים מתוך ההסכם וההתחייבויות לאכיפת נושא השמירה על קדושת ירושלים • מתברר: בעוד אנשי 'דגל התורה' עמלו על גיבוש הסכם שמירת הדת, בש"ס הסתפקו בהחלטות 'דגל' והשמיטו סעיפים

מאחורי הקלעים של הסכם הדת בי-ם: ב'דגל' עמלו, בש"ס העתיקו
חתימת ההסכם הקואליציוני בלשכת ראש העיר צילום: באדיבות המצלם

מאחורי הקלעים: לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את פרטי 'הסכם הדת' שנחתם בין הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים לבין ראש העיר משה ליאון, פרטים נוספים מאחורי הקלעים נחשפים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעוד צוות המו"מ של 'דגל התורה' בראשותו של יו"ר הסיעה אליעזר ראוכברגר עמל שעות וימים ארוכים לגבש את ההסכם שנחשף, בש"ס הסתפקו בצילום מצב של ההסכם עליו חתמו במפלגה הליטאית.

בעקבות כך, בהסכם עליו חתמו בש"ס הכניסו מספר טעויות שתוקנו בדקה ה-99 בידי אנשי דגל התורה, בעוד בש"ס הסתפקו בהסכם המקורי.

את הטעויות ניתן למצוא בסעיף 6 שקובע כי האירועים שיתקיימו בין חומות הכותל המערבי והעיר העתיקה לא יפגעו ברגשות החרדים כאשר בטיוטה נכתב, "המקומות קדושים לשלוש הדתות". ב'דגל' מחקו את הנוסח הזה ובש"ס הוא נשאר על כנו.

סעיף נוסף שניתן להבחין בשינויים בין ההסכם של דגל התורה להסכם של ש"ס הוא סעיף 10 שקובע כי "ראש העיר והעירייה, יתנו חשיבות גבוהה להתאמת השירות העירוני גם לצרכי הציבור החרדי ולתפיסתם".

בדגל התורה לקחו את הסעיף צעד אחד קדימה, כאשר הם, ורק הם, הוסיפו לסעיף כי, "בכלל זה מקנים חשיבות רבה לשילובם של עובדים חרדים בשירות העירוני", אך בש"ס שכחו להוסיף את החלק המדובר.

סעיף נוסף שצורף דקות לפני החתימה, הוא סעיף הדורש מהעירייה לקדם תוכנית לקבורת שדה כמקובל בבתי עלמין שבתחומה, בש"ס משום מה ההסכם הושמט.

הסכם קואליציוני עיריית ירושלים משה ליאון דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד