י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדרה חמורה

כך מעלימים מהלקוח החרדי מידע קריטי בבנק

המפקחת על הבנקים בהוראה שנויה במחלוקת: המערכת הבנקאית תעבור כולה למשלוח הודעות ללקוחות באמצעים אלקטרוניים בלבד | "זו פגיעה של ממש בציבור אשר מבקש לשמור על אורחות חייו", מזהירים לקוחות חרדים

כך מעלימים מהלקוח החרדי מידע קריטי בבנק
כספומט. אילוסטרציה צילום: Noam Moskowitz/Flash90

המפקחת על הבנקים העבירה הוראה לפיה המערכת הבנקאית תעבור כולה למשלוח הודעות ללקוחות באמצעים אלקטרוניים וגוררת חשש גדול בקרב אלפי לקוחות חרדים.

על פי הוראת המפקחת על הבנקים ד"ר חדווה בר, ברירת המחדל של משלוח הודעות ללקוחות תהיה על ידי אמצעים דיגיטליים ולא כפי שהיה עד כה - במשלוח בדואר.

ההוראה החדשה של המפקחת על הבנקים למנהלי הבנקים בישראל משמעותה כי הללו אינם מחוייבים עוד לשלוח פירוט חשבון או הודעות אודות מצב החשבון ופעולות חשובות אשר נעשות בחשבון הבנק ללקוח באמצעות הדואר אלא יסתפקו במשלוח הודעה בצורה דיגיטלית, דבר אשר ישליך על אלפי לקוחות חרדים אשר אין ברשותם טכנולוגיות מתקדמות אלו.

מדובר באסון של ממש עבור המגזר שמתנזר בהוראות הרבנים משימוש בכלים טכנולוגיים. בבנקים יסתפקו מעתה ואילך בשליחת הודעות על חסימת חשבונות ושינויים בהעברת כספים ללא הודעה בדואר אלא רק דרך סמס או שיגור מייל. מדובר בהדרה של מליון חרדים שברובם אינם חשופים כלל לעולם הדיגיטלי ולמרביתם אין כלל מחשבים או טלפונים חכמים.

"זו פגיעה של ממש בציבור אשר מבקש לשמור על אורחות חייו", מזהירים העסקנים.

גורמים בכירים בענף מציינים כי בניגוד לחוזרים אחרים, החוזר הנוכחי מאוד מערפל את האופן בו הבנקים צריכים לקבל אישור מהלקוחות שלהם.

בפועל, כל מי שלא משתמש בדיגיטל או מחזיק בטלפון חכם יסבול, כי דרך האישור של ההסכמה אינו ברור ומאפשר לבנקים לנצל זאת, היות והלקוח לא ידע למה הוא מסכים ובאיזה אופן הוא יסכים לכך שכל הדואר שקיבל עד עכשיו יתקבל מעכשיו כלינק לנייד.

לדברי הגורם, יש לבדוק מדוע החלטה זו התקבלה במחשכים ולא בדיון ציבורי רחב. לדבריו, זו דרך נוספת שהבנקים הופכים את חייהם של מאות אלפי ישראלים המודרים באופן מכוון מאותם הטכנולוגית לסיוט.

ח"כ אורי מקלב, העומד בראשות ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ער לנושא ואף כינס מספר פעמים את הוועדה שבראשותו בנדון.

בדיון שהתקיים בעבר, אמר מקלב כי "יש מגמה ברורה לסגור שירותים פרונטליים בבנקים בסלולר ובחברות השונות. שיפור השירות מובן אך גם עם הקדמה הטכנולוגית לא נוכל לקבל מצב שיש ציבור שלא יוכל לקבל את השירות המינימלי והמתבקש. אנחנו עושים כל מאמץ בנושא הזה כדי להשאיר את השירות האישי בבנקים ובחברות".

בנק מפקח על הבנקים אלקטרוניים חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד