י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מוות ביסורים

רצח אכזרי של בת 12: "חנק אותה בשתי ידיו עד שהפסיקה להתנגד"

הרצח שהסעיר מדינה שלימה הגיע לידי כתב אישום חמור, נגד האב שרצח בת 12 בביתה, כשאימה אינה בבית. על פי המתואר בכתב האישום, חנק הנאשם את הילדה בצווארה עד שפרחה נשמתה, כיסה אותה בשמיכה, יצא, העלים ראיות והסתתר עד למעצרו

רצח אכזרי של בת 12: "חנק אותה בשתי ידיו עד שהפסיקה להתנגד"
טספברהן טספציון בבית המשפט צילום: פלאש 90

כחודש לאחר הרצח המחריד והמצוד אחר טספברהן טספציון (34), פרקליטות מחוז ת"א הגישה לפני זמן קצר (חמישי) לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום חמור על רצח הילדה סילבנה צגאיי ז"ל, בת ה-12.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רחלי חזן-פלדמן, הנאשם הינו אזרח אריתראי שהגיע לישראל ב-2010, שהיה נשוי לאם הילדה אותה רצח. במהלך התקופה בה היו נשואים, נהג טספציון באלימות כלכלית ופיסית קשה כלפי בת ה-12, עד שהאם החליטה להתגרש ממנו ביוני 2018, אז עזב טספציון את הדירה.

מאז הגירושין, ניסה טספציון לשכנע את גרושתו לחזור לחיות איתו, אך זו סירבה בין היתר בשל פחדה מאיומיו ומיחסו האובססיבי כלפיה. יומיים לפני הרצח, הגיע טספציון לדירה, חיטט במסמכים ובתיק של גרושתו, נטל מסמכים ויצא מהדירה לאחר ששכנים התקבצו במקום. כשיצא, התקשרה גרושתו למשטרה.

ערב לפני האירוע, ארב טספציון לגרושתו מחוץ לבניין, עם הגעתה הבחינה בו ונכנסה לבניין. הוא התקשר אליה מטלפון ציבורי, ואיים עליה "אל תדאגי, אני אראה לך, אל תדאגי". בשלב זה החליט טספציון לנקום בגרושתו ולהרוג את בתה סילבנה צגאיי בת ה-12. משך סכומי כסף ניכרים וסגר את מכשיר הטלפון שלו.

למחרת בשעות הצהריים, טיפס על גג בניין צמוד לבניין, בסמוך לשעה 15:00 משהבחין כי דלת הדירה פתוחה - דילג מעל גג של בניין סמוך ונכנס לבניין ולדירה. התפתח דין ודברים בינו לבין סילבנה, על רקע כניסתו לדירה ללא רשות ועל כך שהזעיקה יומיים קודם לכן את המשטרה.

טספברהן טספציון, חנק את צווארה של סילבנה צגאיי והפיל אותה למיטה. היא נאבקה בו, שרטה אותו, משכה שרשרת שהייתה על צווארו וקרעה אותה. תוך אכזריות רבה תקף אותה, והיא בכתה וצעקה, התחננה שיעזוב אותה, תוך שהיא נאבקת בו ומנסה להדפו. בהמשך, חנק אותה בשתי ידיו בחוזקה זמן ממושך עד שסילבנה הפסיקה להתנגד. באדישות אכזרית הוא כיסה את גופה בשמיכה ויצא מהדירה, תוך שהוא נועל אותה מבחוץ עם מפתחותיה.

רק לאחר מספר שעות, חזרה האם לדירה וגילתה את בתה מוטלת במיטה, ללא רוח חיים, וסימני אלימות על פניה וגופה. כדי לשבש הליכי חקירה, טספברהן זרק את בגדיו שלבש בדירה, החביא את הטלפון הנייד והמפתחות שגנב מסילבנה, את הטלפון שלו, ואת הכסף שמשך. במשך יומיים נערך מצוד אחריו על ידי המשטרה, עד שזוהה על ידי עובר אורח בעקבות התמונה שפרסמה המשטרה - והוא נעצר באזור שוק הכרמל.

בטרם נעצר טספברהן, אמר אביו טקלאב, "בני הוא פושע, טיפש ומשוגע. לא האמנתי שהוא ירצח את הילדה, היה עדיף שהוא היה רוצח אותי. האימא של הילדה היא אישה ממש טובה, הבעיה היא איתו, הוא מאוד טיפש".

עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. בבקשת המעצר כתבה עו"ד חזן-פלדמן כי "אין ספק כי מעשיו של המשיב מקימים נגדו את חזקת המסוכנות... מעשיו הברוטאליים של המשיב, אשר נעשו בקור רוח מקפיא ובאופן אכזרי ומתוכנן בצורה מעוררת שאט נפש, ונועדו להבטיח את מותה של המנוחה ולפגוע באמה, מעידים גם הם על מסוכנותו הרבה ותעוזתו.. העובדה שהמשיב העלים ראיות בתיק ושיבש מהלכי משפט, כל אלה לצד היותו שוהה זמני בישראל בעל אשרת שהיה המתחדשת מעת לעת, מעלים חשש כבד לשיבוש הליכי משפט והתחמקות מן הדין".

עו"ד ניר אלפסה, שמייצג את טספציון מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר בתגובה: "מכתב האישום עולה תמונה ברורה של מערכת יחסים סבוכה שהסתיימה בטרגדיה. מר טספציון טוען כי הוא לא אחראי למותה של הקטינה ולא תכנן זאת בשום שלב. בשבועות הקרובים נקבל את חומרי החקירה ונתכונן למשפט".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד