ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ספרדיות ישובצו?

חשיפה: כך יחולק האגף בין 'דגל' לש"ס

אחרי הסיכומים בעניין ניהול אגף החינוך החרדי בעיריית ירושלים, בתום קרב שנמשך זמן רב בין סיעות ש"ס 'לדגל התורה', 'בחדרי חרדים' חושף את אופן חלוקת התפקידים בניהול האגף היוקרתי שנושא באחריות על כל ענייני מוסדות החינוך בעיר הקודש וכיצד ידאגו לשיבוץ בנות לסמינרים

חשיפה: כך יחולק האגף בין 'דגל' לש"ס
עיריית ירושלים צילום: אביר סולטן, פלאש 90

הקרב על תיק החינוך היה קשה, החל מההצהרות של השר דרעי קודם הבחירות כי ש"ס תחזיק בו, נמשך בהתחייבות שקיבלו בדגל התורה כי הם אלו שיחזיקו בו והסתיים בחלוקה של התיק ביניהם.

אלא ש'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את פרטי ההסכם בו קבעו את חלוקת המשאבים בתחום החינוך בין סיעת דגל התורה שמטעמה יחזיק באגף ישראל קלרמן, לבין  אברהם בצלאל שיחזיק בניהול האגף מטעם ש"ס.

על פי החלוקה שמתפרסמת כאן במלואה לראשונה, ליבת החינוך בירושלים, שיבוץ בנות הסמינר יהיה בידי וועדת רבנים שתוקם בימים הקרובים ובה יקחו חלק רבנים אשכנזים וספרדים באופן שוויוני, שיקבלו לידיהם כל שיבוץ שיבוא לידי העירייה.

שאר חלקי התיק יתחלק לשניים, התחום הפיזי שיוחזק בידי דגל ותחום הפדגוגי בידי ש"ס. לצורך כך, יוקם אגף חדש שייקרא משח"ח (משאבי חינוך חרדי) שיעמוד תחת חסות מערכת החינוך הירושלמית.

תחת חסותו של אגף משאבי חינוך החרדי קיימם: תחום הבינוי, תחום שיפוצים, תחום נכסים, רישוי מוסדות, בדק בית, פתיחת שנת לימודים, היערכות לשנת לימודים וכל סוגיית ההנגשה.

באגף הקיים מנח"ח (מחלקת חינוך חרדי) ניתן למצוא את התחומים הבאים: חינוך יסודי, חינוך על יסודי, גני ילדים, חינוך מיוחד, צהרונים, קייטנות, חינוך מדעי, ספורט, תוכנית עבודה, תוכנית חינוכיות, קב"ס, מידע ומחשוב, מכרזים, הסעות וביטוח תלמידים.

האגף החדש שהוקם מעורר סערה ברחוב החילוני. בכותרת ראשית של העיתון המקומי 'ידיעות ירושלים' פורסם כתבה בידי רפי פרלשטיין נגד ראש העיר משה ליאון בטענה כי "ליאון מפקיר החילונים", כשבין היתר מוצג הקמת האגף החדש עבור החינוך החרדי כפגיעה בשאר המגזרים בבירה.

עיריית ירושלים אגף החינוך דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד