י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מעשה מזעזע ומבחיל"

מי השחית את מצבת אביו של מנדלבליט?

מצבתו של אבי היועמ"ש מנדלבליט - הושחתה ע"י אלמונים • נתניהו: "מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון" • המשטרה חוקרת 

מי השחית את מצבת אביו של מנדלבליט?
"מעשה מבחיל". המצבה שהושחתה צילום: חדשות 2

מצבתו של ברוך מנדלבליט ז"ל, אביו של היועמ"ש - הושחתה ע"י אלמונים. כך דווח הערב במהדורת "החדשות". 

על פי הדיווח של גיא פלג, לפני עשרה ימים עלה היועמ"ש מנדבליט לקברה של אמו בציון יום השנה למותה, אז נדהם לגלות שאלמונים השחיתו את המצבה של אביו ברוך (מיקי) ז"ל.

האלמונים השתמשו ככל הנראה בפטיש או בכלי כבד אחר וניסו לנפץ את המצבה. מנדלבליט דיווח מיד למשטרה וזו פתחה בבדיקה מי השחית וניסה לנתץ את קברו.

מבדיקה שנעשתה התברר שלא מדובר בפגיעה אקראית, משום שלא נפגעו קברים אחרים בסביבה. היועץ המשפטי לממשלה אמר לחוקרים כי אין לו מושג מה הרקע לפגיעה הזו במצבה של אביו. החקירה נמשכת.

בעקבות פרסום הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן וביקש ממנו להורות על חקירה שתבדוק מי חילל את קברו של אביו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. לדבריו, מדובר ב"מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון".

השר ארדן אמר כי "השחתת קברו של מיקי מנדלבליט ז״ל היא מעשה בזוי ומזעזע של אנשים שפלים. הנחיתי את משטרת ישראל לעשות הכל בכדי להגיע לפושעים שביצעו את המעשה ולהביא אותם לדין. אני מצפה מהמנהיגות הפוליטית להתאחד בגינוי למעשה זה שמהווה חציית קו אדום ולא לנסות ולנצל אותו לצרכים פוליטיים".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה כי "מדובר במעשה מבחיל הסותר ערכי מוסר בסיסיים. צר לי שיש מי שאינו בוחל בצעדים נבזיים מעין אלו. ללא ספק נחצה כאן קו אדום ואני מצפה שמשטרת ישראל תביא להעמדתם לדין של האחראים בהקדם".

אביחי מנדלבליט יועץ משפטי מצבה משטרה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד