י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משגיחים ושוחטים ללא פרנסה

חוק השחיטה נכנס לתוקף: איך ישיגו בשר

כל הניסיונות לבטל את חוק השחיטה בבלגיה, לא הועילו והוא ייכנס לתוקפו בעוד ארבעה ימים - תחילת 2019 | החשש: מנין ישיגו כעת בשר וכן מאות שוחטים ומשגיחים שייוותרו ללא פרנסה

חוק השחיטה נכנס לתוקף: איך ישיגו בשר
יונתן זינדל, פלאש 90

החוק נכנס לתוקף: שחיטה יהודית תיאסר בתחילת 2019 באזור פלנדריה של בלגיה. מדובר באזור של העיר אנטוורפן, בה מתגוררים עשרות אלפי חרדים.

החוק, שהתקבל בחודש יוני 2017, קובע שכל בעלי החיים צריכים לקבל זריקת הימום לפני השחיטה, הדרישה הגיעה מארגונים של בעלי חיים, דרישה זו אינה מותרת על פי ההלכה, מה שהופך את השחיטה הכשרה ללא חוקית.

מאז שהחוק עבר, הקהילה היהודית בבלגיה נלחמה נגדו, כמו גם פדרציות וארגונים שונים ברחבי אירופה, וכן בקונגרס היהודי העולמי, בטענה כי הוא מפר את חוקי האיחוד האירופי, את האמנה האירופית בדבר זכויות האדם והחוקה הבלגית, אך זה לא עזר והחוק נשאר שריר וקיים.

באזור נוסף בבלגיה המכונה "אזור וואלון" עבר חוק דומה באותה שנה. חוק זה ייכנס לתוקף בחודש אוגוסט 2019. גם שם ניסו לערער בבית המשפט, אך ללא הצלחה.

מכה קשה במיוחד יספגו משגיחים ושוחטים, שיעמדו בפני שוקת שבורה של אובדן פרנסתם, והקהילה היהודית כולה תצטרך לראות איך היא הולכת להתמודד עם הצורך בבשר כשר.

חוק השחיטה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד