י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הראשון שהדפיס ברכת המזון

לאחר מחלה קשה: רבי יעקב כהן הלך לעולמו

הרב יעקב כהן, דמות מופלאה, שהיה ממייסדי ש"ס הירושלמית, הלך לעולמו בשבת החולפת לאחר מחלה קשה

לאחר מחלה קשה: רבי יעקב כהן הלך לעולמו
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר לבית עולמו בשבת קודש הרב יעקב כהן ז"ל, בעל הוצאת הספרים 'שיח ישראל' בשכונת מקור ברוך בירושלים ומי שנחשב לאחד ממייסדי תנועת ש"ס הירושלמית. 

בתקופה האחרונה חלה במחלה הממאירה והקשה. למרות ייסוריו הרבים המשיך בעבודת הקודש במכון הוצאת הספרים, אך במהלך השבת קרסו מערכות גופו והוא נפטר בגיל 71. 

ר' יעקב כהן נולד בישראל בי"א טבת תש"ח לאביו רבי ראובן כהן ז"ל, המנוח היה מצאצאיו של החיד"א זיע"א ורבי דוד חיים פארדו מהעיר סאראייי - שאראייי דמן בוסניה. בבחרותו למד בישיבת הרמב"ם של הגאון רבי אברהם חפוטא. 

המנוח היה איש נדיר באישיותו במאור פנים מיוחד והוא היה הממציא הראשון של ברכת המזון עם לימינציה עוד שהיה בחור בישיבת הרמב"ם "כמו שהיה תהילים המחולק הוא היה הראשון שהוציא לאור את ברכת המזון" אומרים מכריו ל'בחדרי חרדים'. ר' יעקב כהן הדפיס את כל ספרי זקינו וכן ספרים רבים. מפורסם ביותר בלוח שנה שלו 'לוח שיח ישראל' - הכולל ימי אזכרה רבים של חכמי ופרנסי כל החוגים והעדות של עם ישראל.

פרק מיוחד בחייו של הרב יעקב כהן ז"ל היה הקמת תנועת ש"ס הירושלמית, יחד עם ח"כ לשעבר ניסים זאב, הם הקימו את הסיעה וזכו לתמיכתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

בביתו ברחוב מלכי ישראל הקים את "סוכת החסד" המפורסמת, שהייתה ממוקמת על המדרכה. בכל ימי החג היו מגיעים אנשים מחוץ לעיר וסעדו את ליבם תחת הסכך הודות למנוח ז"ל. 

מתנועת ש"ס הוציאו הודעת אבל עם פטירתו:

"תנועת ש״ס אבלה על פטירתו של הרב יעקב כהן ז״ל, מדמויות ההוד של ירושלים, איש תורה וחינוך ולוחם צדק".

"המנוח ז״ל היה הרוח החיה מאחורי הקמת סיעת ש״ס בירושלים לפני למעלה מ-30 שנה, כשנאבק כמעט לבדו נגד אפליית בני עדות המזרח במוסדות החינוך ולמען ייצוגם בכבוד בעיריה. בתמיכת מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א זכתה המפלגה להצלחה גדולה והפכה לעובדה קיימת בירושלים".

"אין ספק כי דמותו ומאבקו תרמו רבות לייסודה של תנועת ש״ס הארצית בהנהגת מרן רבנו עובדיה יוסף זיע״א ולמהפכה הגדולה שהיא מחוללת במהלך עשרות השנים בציבור הספרדי".

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים וחתנים וצאצאים, אחיו הוא הרב מרדכי כהן ראש ישיבת 'אור ודרך'. 

על מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש) נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

הרב יעקב כהן ש"ס מייסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד