י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התפחות בפרשת החטיפה

שלושת מנהיגי 'לב טהור' הוסגרו לארה"ב

האישים הדומיננטיים בכת הסאדיסטית 'לב טהור', שנעצרו בגין חטיפת אח ואחות, וחשודים גם בהתעללות בקטינים וחסרי ישע, הוסגרו לרשויות בארצות הברית | התובע: "הנאשמים עסקו בחטיפה מפחידה של שני ילדים באמצע הלילה" | הם עשויים לסיים את חייהם בכלא אם יורשעו

שלושת מנהיגי 'לב טהור' הוסגרו לארה"ב
מאיר רוזנר, נחמן הלברנץ, אהרן רוזנר צילום: באדיבות המצלם

שלושת מנהיגי הכת של 'לב טהור', הוסגרו בסוף השבוע לארה"ב על ידי הרשויות המקסיקניות בשיתוף עם ה-FBI.

בנוסף לאהרון רוזנר שנעצר בניו יורק במוצ"ש שעבר, 23 בדצמבר 2018 והובא בפני שופט, שהאריך את מעצרו ללא יכולת להשתחרר בערבות, גם שלושת החוטפים האחרים הובאו בסוף השבוע בפני שופט, נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, ויעקב רוזנר, שלושתם הוסגרו ממקסיקו על ידי רשויות הגירה המקסיקניות.

התובע ג'אופרי ברמן אמר בהצהרה לתקשורת: "הנאשמים עסקו בחטיפה מפחידה של שני ילדים באמצע הלילה, לקחו את הילדים במעבר לגבול למקסיקו, למרבה המזל הילדים נמצאו בריאים ושלמים לאחר שלושה שבועות, המסר שלנו, שאם אתה מעורב בחטיפת ילדים אנו נמצא אותך ונביא אותך למשפט צדק".

אהרון רוזנר, בן 45 מברוקלין, ניו יורק, מאיר רוזנר, בן 42 מגוואטמלה, יעקב רוזנר, 20 מגוואטמלה, ונחמן הלברנץ, בן 36 מגוואטמלה, מואשמים בחטיפה, ועל פי החוק הם יכולים לקבל מאסר עולם ולסיים את חייהם בכלא, אך את זה יקבע השופט בתיק החטיפה. כך על פי פרסום באתר של התובע המחוזי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אהרן ישעיה רוזנר נעצר במוצאי השבת לפני שבוע, ימים ספורים לאחר שאחיו, מאיר רוזנר, נעצר גם הוא על ידי האינטרפול וה-FBI במקסיקו, יחד עם ארבעה מנהיגים נוספים של הכת.

מאיר רוזנר ושאר העצורים מואשמים בחטיפתה של יאנטה טלר בת ה-14 ואחיה חיים בן ה-12. שניהם נכדיו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ, ילדיה של בתו שרה טלר, שנמלטה מהכת.

החטיפה אירעה בליל שבת לפני שלושה שבועות, בעיר וודרידג' שבברוקלין, הם נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר ומשם הם נסעו עם החוטפים למקום לא ידוע.

בהמשך נודע כי הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון, פנסילבניה. הם לוו באיש שזהותו לא פורסמה, וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

בכתב האישום נכתב, כי אהרן רוזנר ארגן 7 העברות בנקאיות לאנשי קשר במקסיקו במהלך חודש דצמבר, הסכום הסתכם ב-3,550 דולר. הוא ארגן שיחות ועידה בקרב מנהיגי 'לב טהור' שהיו מעורבים במבצע החטיפה. הם דנו ברכישת טיסות, כרטיסי אוטובוס, כרטיסי אשראי ומזון, וכן חדרי מלון במקסיקו.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי אהרן רוזנר נותר במעצר, ובקשתו לשחרור בערבות נדחתה.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי אהרן רוזנר הוא זה שנהג ברכב עם הילדים החטופים, מהמקום בו נחטפו לעבר שדה התעופה וכל זאת בעצם יום השבת.

בנוסף דווח, כי חלק מהשותפים לחטיפה, הם חסידים מניו יורק שיחקרו גם הם, ועשויים לשתף פעולה עם החקירה, בתקווה שיביאו להפללת כלל הנאשמים.

נחמן הלברנץ קהילת לב טהור מאסר עולם הסגרה מאיר רוזנר אהרן רוזנר חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד