י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יממה לפני המועד

מנהל הת"ת החשוד בזיוף מסמכים והונאה של מיליון וחצי - שוחרר

מנהל ת"ת חסידי שנעצר יחד עם אחיו וגיסו ביום רביעי האחרון, בחשד להונאת משרד החינוך בסכום העולה על מיליון שקלים, שוחרר הבוקר במפתיע בתנאים מגבילים | טוען המעצרים: "מהחומר שהוגש ניתן לראות בבירור כי המסמכים מזויפים" | 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

מנהל הת"ת החשוד בזיוף מסמכים והונאה של מיליון וחצי - שוחרר
אילוסטרציה. צללית אדם חרדי צילום: Keren Freeman/FLASH90

יממה לפני הזמן: מנהל הת"ת החשוד בזיוף מסמכים והונאת משרד החינוך שוחרר על ידי המשטרה.

מנהל תלמוד תורה לעלוב בבית שמש שנעצר בשבוע שעבר בחשד להונאת משרד החינוך בסכום של כמיליון וחצי שקלים תוך זיוף מסמכים, שוחרר הבוקר (ראשון) על ידי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים, ללא תנאי מעצר בית, אך עם תנאים מגבילים שגרתיים, ובהם הפקדה של 2,000 ש"ח, ערבות אישית וערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח.

החשוד נעצר בבוקר יום רביעי בשבוע שעבר יחד עם אחיו וגיסו, לאחר חקירה סמויה שהתנהלה במחלק ההונאה של משטרת ירושלים. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של משרד החינוך, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', החקירה עוסקת בעמותת "נטעי שמעון" שנפתחה על ידי החשוד המרכזי, בשנת 2011, לטובת תלמוד תורה לעלוב בבית שמש. 

כחלק מהדרישות לקבלת תקציב ממשרד החינוך, כך על פי החשד, העמותה הגישה מסמכים מזויפים, על סמך חלק מהם - משרד החינוך אישר להם תקצוב לשנים 2015-2016 בסכום של מיליון וארבע מאות חמישים וארבעה ש"ח.

"מהחומר שהוגש ניתן לראות בבירור כי המסמכים מזויפים" אמר טוען המעצרים רס"ר אופיר אלמליח בדיון בשבוע שעבר, תוך שהוא מציין כי החשוד מסר גרסה לפיה אדם מסויים עמד כביכול בקשר עם משרד החינוך, "אך חומרי החקירה שהוגשו לבית המשפט מפריכים טענה זו בנקל" אמר.

במהלך הדיון בשבוע שעבר, ניסתה עו"ד דבורה אטיה שמייצגת את החשוד, לברר מספר פעמים מול טוען המעצרים, איך ניתן לטעון כי מסמכים שהוגשו למשרד החינוך באפריל 2018 - התקבלו עבורם כספים במרמה בשנים 2015-2016, אך לא קיבלה מענה לכך. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי עו"ד אטיה טענה "מאז אפריל 2018 לא קיבלה העמותה ולו שקל אחד ממשרד החינוך, לומר היום, שמשרד החינוך נותן ב-2015-2016 כספים על בסיס מסמכים שהועברו ב-2018 - לא נשמע משכנע, ודאי לא בסיס לחקירה כה ענפה".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, "לאור הצורך לעמוד על האינטרס הציבורי שכספי מדינה לא ייגזלו בצורה כזו קלה ופשוטה", וכן מחשש לשיבוש הליכי חקירה והמשך חקירתו של החשוד. שני חשודים נוספים, אחיו וגיסו, שוחררו מבלי שהובאו לבית המשפט. בית המשפט האריך את מעצרו עד למחר (שני), אך הבוקר החליטו חוקרי המשטרה כי כבר אין צורך להחזיקו במעצר ולכן שוחרר מוקדם מהצפוי.

השופט אורן סילברמן אמר בשבוע שעבר כי "קיים חשד סביר כי המשיב ביצע את העבירות האמורות", וזאת על סמך המסמכים שהוצגו בפניו. השופט החליט כי חלק מפעולות החקירה מצריכות את שהייתו של החשוד במעצר זאת מחשש לשיבוש הליכי חקירה. בעקבות כך האריך את מעצרו בחמישה ימים.

מנהל תלמוד התורה אמר למקורביו "ניהלתי את תלמוד התורה ביושר והגינות, מעולם לא קיבלתי תקציב שלא הגיע לי".

שחרור מוקדם מנהל תלמוד תורה בית שמש הונאה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד