ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מודל ייחודי לקיצור תורים

סגן השר ליצמן הגיע לסיור במחוז דרום של 'מכבי'

על מנת לקבל הצצה ראשונה למודל ייחודי שמפעילה מכבי בבית החולים אסותא אשדוד • אל הסיור התלוו ראש מחוז הדרום הגב' קרן שכטר, מנהלת התפעול הגב' ליאת שי, מנהלת הרפואית ד"ר אראלה רוטלוי, מנהל המגזר החרדי במחוז הדרום הרב אריה קליין • המשמעות - זמן האשפוז הממוצע צפוי להתקצר משמעותית בזכות קיצור תהליכים בירוקרטיים בין בית החולים לקהילה

סגן השר ליצמן הגיע לסיור במחוז דרום של 'מכבי'
סיור סגן שר הבריאות במחוז הדרום של מכבי צילום: יח"צ מכבי

סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן, הגיע השבוע לביקור במחוז דרום של מכבי שירותי בריאות, זאת לאחר שהסתיימו הדיונים הסוערים בועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת על רפואה בפריפריה והקמת בית חולים ממשלתי בבאר שבע.

במהלך הביקור הציגה ראש מחוז דרום במכבי שירותי בריאות קרן שכטר בפני סגן השר מודל ייחודי שפועל לראשונה בבית החולים אסותא אשדוד, שמטרתו לחבר בין הטיפול שניתן למטופלים בבתי החולים לטיפול בקהילה.

מטרת המודל היא ללוות מטופלים מרגע כניסתם לבית החולים ועד שחרורם מאשפוז וזאת כדי לתת שירות טוב יותר למטופל וסנכרון מירבי בין רופא בית החולים לרופא בקהילה. המודל מונע קבלת כפל תרופות, מקל על המטופל בקביעת תורים ובדיקות בקהילה לאחר שחרור, והחשוב מכל מוודא שהרופא בבית החולים מכיר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

הצוות הרפואי של מכבי שירותי בריאות שמפעיל את המודל בתוך בית החולים ילווה את המטופלים בזמן שהותם בבית החולים ובכך יממש לראשונה בארץ את מודל האינטגרציה- שיח שקוף ותיאום מלא בין בית החולים לקהילה.

רופאי הקהילה יהיו שותפים לטיפול הרפואי בבית החולים ורופאי בית החולים יהיו שותפים לטיפול בקהילה במטרה לייצר רצף טיפולי וראייה כוללת- דבר שמקל על המטופל באופן דרמטי ואף יכול להאריך את חייו.

מודל האינטגרציה פועל במספר מצומצם של מערכות בריאות בעולם ביניהן: מיו קליניק, קליבלנט קליניק וקייזר פרמננטה ועכשיו לראשונה  בישראל, גם באסותא אשדוד, ושואף להפחית את נתוני הOECD  של 20-30% פעולות רפואיות עודפות וזאת על מנת לתת רפואה בטוחה ונכונה יותר. בנוסף המודל שואף להפחית גם את מקרי התמותה מזיהומים בעקבות שהות מיותרת בבתי החולים. זיהומים אלה גובים מדי שנה כ- 37000 מקרי מוות באירופה ובארה"ב לעומת זאת כ- 99000 מקרי מוות- כלומר כמעט מטוס בואינג כל חודש.

חשוב לזכור שברפואה המודרנית כ- 90% מהטיפולים ניתנים בקהילה. רק 10% ניתן בבית החולים. הסיבה- אף אחד לא רוצה להגיע לבית החולים. מטופלים מעדיפים לקבל טיפול, גם המורכב ביותר, קרוב לבית ולא להתאשפז או להגיע לבית חולים.

מודל זה מבטיח צמצום של אשפוזים חוזרים שנובעים מתהליך קליטה שגוי ולא מותאם למטופל כאשר הוא חוזר לקהילה. בנוסף, המודל מקצר משמעותית את זמן האשפוז של המטופל הממוצע שלרוב נאלץ להישאר בבית החולים עד לתום ביצוע כל ההליכים הבירוקרטיים הנוגעים לשחרורו.

ראש מחוז דרום במכבי שירותי בריאות קרן שכטר אזולאי: "אחד האתגרים בעולם של רפואה מודרנית במדינה מפותחת היא תופעת הרפואה העודפת: בדיקות ופעולות שנעשות ללא שום צורך. צילומים רבים שחוזרים על עצמם, צנתורים שלא לצורך ובכלל טיפולים עודפים, כל זה קורה בגלל החומות הקיימות היום בין ביה"ח לרופא המטפל שמלווה אותי רוב חיי. המטרה שלנו במכבי היא לייצר קירות שקופים, שבית החולים ידע מה עבר על המטופל ברוב חייו בקהילה ושהרופא המטפל יהיה מעודכן במדויק בטיפול שאותו מטופל קיבל בבית החולים". 

מכבי השר ליצמן דרום בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד