י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם

מפתיע: זו הדת של מרבית התיירים בישראל

בסוף השבוע נחת בשדה התעופה בן גוריון התייר ה-4 מיליון שמבקר השנה במדינת ישראל. הגעת התייר מהווה שבירת שיא כל הזמנים בענף התיירות ששבר שיאים נוספים בשנה האחרונה • ירושלים העיר המובילה בתיירות • 61% מהתיירים - נוצרים

מפתיע: זו הדת של מרבית התיירים בישראל
תייר עם כובע סנטה קלאוס בכותל המערבי צילום: אהרן קרון, פלאש 90

ביקורו של התייר ה-4 מיליון בישראל מסכם שנת תיירות שוברת שיאים. ההכנסות הישירות למדינת ישראל מתיירות נכנסת בשנת 2018 עומדות על כ-22 מיליארד ש"ח.

מדובר בעליה של כ-13% בכניסות תיירים לעומת השנה הקודמת.

בנוסף, חברת מחקרי השוק המובילה "יורומוניטור", הכתירה את ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם, מעל כל עיר אחרת. בארץ - בראש רשימת הערים המתויירות ביותר נמצאות ירושלים עם 2,016.9 לינות באלפים, תל אביב עם 1395.1 וטבריה עם 535.9.

מהנתונים עולה כי 40% מהתיירים שהגיעו לישראל השנה, הם תיירים שבים - הוכחה להיות מדינה ישראל יעד נחשק. בשנת 2018 ביקרו בישראל 61% תיירים נוצרים לעומת 22% יהודים, 12.1% חסרי דת, 1.8% תיירים מוסלמים, 0.6% בודהיסטים, 0.5% הינדים ו-0.1% בהאים, ואחרים 1.7%.

כמו בכל שנה, גם השנה נתן משרד התיירות מענקים ליזמים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון בערים שונות מצפון ועד דרום. השנה ניתן סכום של כ-145 מיליון ש"ח, שסייע ליזמים בהקמת 3,829 חדרים חדשים, שמייצגים גידול שנתי של 49% לעומת השנה הקודמת.

ניתן לראות עליה ניכרת בכניסות תיירים לישראל, בעיקר מיעדים בהם השקיע השנה משרד התיירות בשיווק. המשרד השקיע כ-350 מיליון ש"ח בקמפיינים בטלוויזיה, ברשתות חברתיות ובתחבורה ציבורית, בין היתר בארה"ב, בגרמניה, ברוסיה, באיטליה, באנגליה, בסין, באוקראינה, בברזיל, בפיליפינים ועוד. ניכרת עליה משמעותית בכמות התיירים שהגיעו מארצות הברית - 813.5 אלף. מצרפת הגיעו כ-320 אלף תיירים, מרוסיה הגיעו 303.2 אלף תיירים, מגרמניה הגיעו 259.5 אלף תיירים, מבריטניה כ-200 אלף ומסין הגיעו כ-100 אלף תיירים לישראל.

בשנים האחרונות פועל משרד התיירות למיצוב ישראל כאחד מיעדי התיירות המבוקשים ביותר בעולם ולגידול במספר התיירים, באמצעות שורת פעולות, וביניהן: עידוד פתיחת קווי תעופה ישירים מערי מקור חדשות (משנת 2016 נפתחו כ- 70 קווים חדשים בעידוד משרד התיירות) עם פוטנציאל תיירות לישראל, שינוי האסטרטגיה השיווקית, תוך שימת דגש על נופש ומזג אויר נוח כל השנה, מיתוג מחדש של המוצר התיירותי, לרבות פיתוח התיירות לדרום ופיתוח תשתיות תיירותיות במדבר, שיתופי פעולה עם תאגידי התיירות הגדולים והמובילים בעולם כמו אקספידיה וכדומה, הסכמי תעופה חדשים, וניצול הזדמנויות שיווקיות כמו הג'ירו ד'איטליה.

שר התיירות, יריב לוין, מסר בתגובה "חגיגת התיירות לישראל בשנת 2018 מסתיימת בשיא היסטורי נוסף של מעל 4 מיליון תיירים שהגיעו אלינו. הגעת התייר ה-4 מיליון היא תוצאה של מהפכה, שמשרד התיירות מבצע בשיווק מדינת ישראל ברחבי העולם, בקמפיינים שונים, חתימת הסכמים עם חברות גדולות וסוכנויות נסיעות ויצירת קשרים עם חברות תעופה. אני נרגש מהמעמד, שמעיד כי ישראל מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי ומייצר עליה אדירה בהכנסות למדינת ישראל".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי הגיב, "זו השנה השנייה ברציפות שאנו שוברים שיאים בכניסת תיירים לישראל, והשנה עברנו את רף ה-4 מיליון תיירים בשנה. זו תוצאה של עבודה קשה ומאומצת בשנים האחרונות, כחלק ממהפכה באופן שיווק ישראל בעולם כיעד תיירותי. מה שהיה נחשב לדמיון לפני שנים אחדות, הוא היום מציאות: ישראל היא יעד תיירותי מועדף בין יעדי התיירות בעולם".

משרד התיירות תיירות בישראל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד