ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מקרה לא שכיח

חרדית אם ל-7, עברה ניתוח ייחודי ב'הדסה' להסרת גידול

"אני אמא לשבעה ילדים ולא הצלחתי לתפקד בבית, זה נוראי. עברתי מרופא לרופא תוך שאני נוטלת משככי כאבים על בסיס קבוע. התחלתי לבצע סדרה של בדיקות", כך מספרת האם בשנות ה-40 לחייה שעברה ניתוח ייחודי במרכז הרפואי הדסה | הסיפור המלא

חרדית אם ל-7, עברה ניתוח ייחודי ב'הדסה' להסרת גידול
חדר ניתוח, אילוסטרציה צילום: pixabay

ניתוח ייחודי שבוצע בהדסה, על ידי מומחה באורתופדיה אונקולוגית ושילב אף טכנולוגיה חדשנית, הציל את איכות חייה של ח', חרדית ואם לשבעה ילדים בשנות הארבעים לחייה.

הכאבים מהם סבלה ח' ממושכות, התחילו לפני שנתיים כאשר הייתה בחודשי הריון ראשונים. הרופאים בקופת החולים ייחסו בתחילה את הכאבים ללחץ על עצב המקרין לרגל, והרגיעו שלאחר הלידה הכל יעבור.

אולם "הכאבים הלכו והחמירו", מספרת ח'. "עד שהגעתי למצב בו לא יכולתי לתפקד. אני אמא לשבעה ילדים ולא הצלחתי לתפקד בבית, זה נוראי. עברתי מרופא לרופא תוך שאני נוטלת משככי כאבים על בסיס קבוע. התחלתי לבצע סדרה של בדיקות".

ח' מתארת את הסבל שעברה, "בדקו אותי אורתופדים, מומחי כלי דם וגניקולוגים. כולם היו תמימי דעים שלאחר ההריון, המצב יחזור לקדמותו והכאבים יחלפו. עם התקרבות מועד הלידה, גברו הכאבים. כאשר הגעתי לרגע המיוחל, הרופאים זרזו את הלידה, וחזרו על הבטחתם כי מיד לאחר שהיא תסתיים, הכאב יעבור. אבל הוא לא חלף, גם לא חודשים לאחריה. נשלחתי לצילומי רנטגן ולבדיקת CT".

לאחר קבלת הממצאים הראשוניים, כך מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', הופנתה ח' לד"ר עומר אור מ'הדסה'. "הבנתי שהוא אורתופד, אבל מנתח מומחה של גידולים על העצם. ד"ר אור שלח אותי לעשות בדיקת MRI לאחר שחשש שמדובר במשהו הרבה יותר רציני".

ד"ר עומר אור. צילום: דוברות הדסה

ואכן, בבדיקת ה-MRI זיהה ד"ר אור גידול שפיר בעצם הירך שיש להסירו. "הגידול של ח' אמנם שפיר, אך לא שכיח כלל, בייחוד לא אצל מטופלים מבוגרים. הגיל הממוצע בו מאובחן גידול מסוג זה הוא 10-20 שנה.

"הניתוח היה חייב להתבצע, לא בשל היות המטופלת בסכנת חיים, אלא בגלל כאבים בלתי נסבלים שפגעו נוראית באיכות חייה ומנעו ממנה לתפקד", מסביר ד"ר אור, אשר במרפאת אורתופדיה משולבת בהדסה מטפל במקרים של גידולי עצם ורקמה רכה. לדבריו, "המקרה הזה לא שכיח כלל וקשה לאבחון, אבל ברגע שתפסנו את זה, ביצענו ניתוח שאנו בהדסה מנוסים בו והוא נערך במרכזים רפואיים בודדים בלבד בארץ. בהנחיה מדויקת של מכשיר ה-CT ביצענו צריבה של הגידול בעזרת גלי רדיו וכל זאת דרך חתך קטן של 5 מ"מ. כל זאת בשיתוף פעולה הדוק עם מנהל יחידת דימות השלד והשריר בהדסה, ד"ר יוסף אזרק" מספר ד"ר אור.

"חשבתי שכלום לא יעזור לי יותר", אומרת ח'. "אבל לאחר פגישה אחת עם ד"ר אור הייתי רגועה בהרבה ומלאת ביטחון. שעות אחרי הניתוח הכאב החל דועך וזה היה נפלא. רק מאוחר יותר הבנתי שלמעשה איכות חיי ניצלו בזכות הניתוח הזה. את כל ילדי ילדתי בהדסה וגם אני נולדתי פה מחדש" ספרה בהתרגשות.

כעת מתכוננת ח' לחזור להתעמל לאחר שהדבר נאסר עליה זמנית. "ד"ר אור אישר לי לחזור להתעמלות – ואני מתגעגעת נורא. כמעט שנתיים שהכאבים מנעו זאת ממני. וכעת אני חוזרת לחיים שלי וזה כיף גדול" סיכמה ח'.

מרכז הרפואי הדסה MRI ניתוח פולשני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד