י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כנגד ביטחון המדינה

מחבל 'חדור מטרה' נענש בחומרה על שיגור טיל

עונש של 20 שנות מאסר נגזר על פעיל חמאס, מדחת סנימה, שהודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בין היתר בשיגור טיל לעבר מוצב צה"ל | "הנאשם לקח חלק בפעילות עוינת במספר הזדמנויות, פעילותו מגוונת הכוללת הנחת מטען חבלה, הובלת טיל ושיגורו לעבר מדינת ישראל"

מחבל 'חדור מטרה' נענש בחומרה על שיגור טיל
שיגור טיל צילום: Haim Azulay /Flash90.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל עונש של 20 שנות מאסר על פעיל חמאס, מדחת סנימה בן 26, שהודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בביצוע עבירות רבות כנגד חיילי צה"ל ובטחון המדינה.

על פי עובדות כתב האישום, מדחת הצטרף לארגון הטרור חמאס בשנת 2007 ובמסגרת פעילותו בארגון, יחד עם חברי ארגון נוספים, פעלו על מנת לפגוע בחיילי צה"ל בגבול עזה ובאזרחים. מדחת יחד עם טרוריסטים נוספים, ביצעו תצפיות לעבר מטרות צבאיות באזור גבול עזה ועקבו אחר תנועת כוחות צה"ל. במהלך שנת 2012, לאחר סיום מבצע "עמוד ענן", שיגר מדחת יחד עם מחבלים נוספים טילים לעבר מוצב צה"לי.

מדחת השתתף באימונים צבאיים של הארגון, התאמן מטעם הארגון באמצעי לחימה מסוגים שונים, עבר אימונים תאורטיים ומעשיים בצליפה ועוד. בנוסף, מדחת הטמין עם מחבלים נוספים מטען "חבית" במשקל של 70- 80 ק"ג, המשמש נגד דחפורים צה"ליים שביצעו פעילות גירוף ליד גדר הגבול.

המחבל הורשע בביצוע עבירות רבות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), נסיון רצח, מסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, אימונים צבאיים אסורים, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק ועוד.

בשלב הטיעונים לעונש, עתרה הפרקליטות להשית על מדחת עונש מאסר ממושך ומרתיע, זאת בהתייחס לעבירות חמורות שביצע נגד ביטחון המדינה לאורך זמן ובאופן סדרתי.

"מדובר בנאשם שלקח חלק בפעילות עוינת במספר הזדמנויות, פעילותו מגוונת הכוללת הנחת מטען חבלה, הובלת טיל ושיגורו לעבר מדינת ישראל, דבר המלמד שעסקינן בנאשם חדור מטרה לפגוע בערכים המוגנים ומתוך קו אידיאולוגי ברור כנגד ביטחון המדינה ותושביה".

עוד טען עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) כי "פעילותו הענפה של הנאשם, שתכליתה הייתה לגרום לפגיעה ללא הבחנה בחיילים ואזרחים, והתמדתו על כך, מעידים על רצונו העז להשיג את המטרה הרצחנית וכן מעידה על אדישותו לסבלם של אזרחים חפים מפשע".

כאמור, בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על מדחת סנימה עונש של 20 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

פיגוע טרור מאסר בפועל פרקליטות המדינה ביטחון המדינה שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד