י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החשש הגדול: אחרי השחיטה תיאסר ברית מילה

רבני אירופה הביעו חשש על ההחלטה של ממשלת בלגיה לאסור שחיטה יהודית, והחשש שהחוק נגד שחיטה כשרה, תביא גם לאיסור קיום מצוות ברית מילה

החשש הגדול: אחרי השחיטה תיאסר ברית מילה
יונתן זינדל, פלאש 90

גורמים משפטיים בכירים באירופה מסיימים בימים אלה גיבוש עמדה של מומחים בינלאומיים אודות החלטת ממשלת בלגיה לאסור החל ממחר (יום שלישי) את השחיטה היהודית בבלגיה.

את הפניה למומחים הבינלאומיים, בהם אישים ידועי שם, עשה "מרכז רבני אירופה" לבקשת רבנים מרחבי אירופה שהביעו חשש מההשפעה של ההחלטה על קיום חיים יהודים במדינות אירופה. בסיום גיבוש העמדה יוחלט כיצד להמשיך לפעול בנושא.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה הרב מנחם מרגולין, המכהן גם כמנכ"ל מרכז רבני אירופה, מסר בתגובה להחלטת ממשלת בלגיה כי הקהילה היהודית המקומית הגישה עתירה לבית המשפט לחוקה בטענה שהחלטת הפרלמנט איננה חוקית - באשר היא פוגעת בחופש הדת.

"זה מצער אותנו מאוד אבל נמשיך להיאבק כדי להבטיח שיהודי אירופה ימשיכו להתחזק למרות הקשיים" אמר הרב מרגולין וציין כי הארגונים היהודיים ו'מרכז רבני אירופה' ימשיכו לסייע לקהילות היהודיות השונות בניהול ושינוע מוצרים משחיטות כשרות במדינות שבהן חופש הדת והפולחן מלא. "ניהלנו מאבקים ציבוריים, פוליטיים ומשפטיים במדינות השונות וב"ה נחלנו הצלחות. נמשיך ונעשה זאת גם בבלגיה ובכל מדינה אירופאית אחרת שתצר צעדי היהודים ותמנע מהם לחיות בשגשוג ובשלווה על פי דתם, מורשתם ואמונתם" אמר הרב מרגולין.

סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג שמרכז את הטיפול בנושא מול הגורמים המשפטיים הבינלאומיים אמר כי רבנים באירופה ששוחחו איתו הביעו חשש שההחלטה תגרור גם פגיעה בקיום מצוות ברית מילה ומצוות נוספות שהם מעיקרי הדת היהודית.

"כאשר מדינה כמו בלגיה, שהיא מדינה מרכזית באירופה בה נמצאים משרדי האיחוד האירופאי, אינה מאפשרת ליהודים לשחוט על פי הדת היהודית, יש בכך הצהרה בעלת משמעות לעניין קיום המצוות על פי הדת היהודית במדינות אירופה, זה מתחיל בהחלטה אחת נגד חופש הדת ועלול להגיע לשורה של החלטות שיפגעו בקיום מצוות היהדות".

ברית מילה מרכז רבני אירופה שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד