י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אחד מטובי הרבנים"

אבל בראש העין: רב העיר נפטר מהמחלה הקשה

ברוך דיין האמת: הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, רבה של ראש העין, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה שקיננה בגופו • הרב הראשי לישראל: "אחד מטובי הרבנים. מי יתן לנו תמורתו" • בן 73 בפטירתו

הגאון רבי עזרא בסיס זצ"ל. צילום: באדיבות המצלם
הגאון רבי עזרא בסיס זצ"ל. צילום: באדיבות המצלם

אבל בראש העין ובעולם הרבנות: בבית החולים מעייני הישועה נפטר הערב (שני) רבה הראשי של ראש העין, הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, שהשיב את נשמתו ליוצרה לאחר שחלה במחלה הקשה והממאירה. 

הרב בסיס בן ה-73, הנהיג את העיר ראש העין במשך שנים רבות ובתקופה האחרונה נערכו עצרות תפילה לשלומו של רבי עזריה בן מורי יחיא, אולם מערכות גופו קרסו ולמגינת לב השיב את נשמתו הטהורה לבוראו. 

רבי עזריה זצ"ל נולד ברדאע שבתימן לאביו מורי רבי יחיא בסיס זצ"ל. בהיותו בגיל 5, עלה יחד עם הוריו לישראל במסגרת מבצע "על כנפי נשרים" והשתקעו בראש העין.

הרב למד במסגרות לימוד מסורתיות שקמו בעדה התימנית המקומית, ובתלמוד תורה נחלת ראובן בפתח תקווה.

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' והתקרב לראש הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל.

לפני ארבעים שנה מונה לשמש כרב שכונה בראש העין וכרב היישוב בית דגן.

לפני למעלה משלושים שנה, לאחר פטירת הגאון הרב דוד חג'בי זצ"ל, נבחר לשמש כרבה של ראש העין ואף שימש כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עד לפני עשר שנים. 

לצד היותו רבה של העיר חיבר את הספרים שו"ת 'בית העזרי' ד' כרכים, ספרים שהתקבלו בבתי המדרש ואצל פוסקי ההלכה. בספרים עוסק הרב במענה לשאלות הלכתיות מהארץ ומחו"ל. 

תושבי המקום סיפרו ל'בחדרי חרדים' על דמות מיוחדת ונערצת מאות התושבים כיבדו והעריצוהו בצורה יוצאת דופן, כאשר הוא היה להם כמו אב. 

הותיר אחריו את רעייתו ושישה ילדים. יצוין כי רק בשנה האחרונה ישב הרב בסיס שבעה על אמו הרבנית שולמית ע"ה ועל פטירת אחותו ע"ה וגדולי הרבנים הגיעו לנחמו. 

הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יצחק יוסף שמע על פטירת רבי עזריה זצ"ל ואמר: "קבלתי בצער רב את הידיעה המכאיבה על פטירתו של הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, רבה של ראש העין מוותיקי רבני ישראל וממנהיגיה הבולטים של עדת יוצאי תימן".

הרב הראשי הוסיף: "הציבור בישראל איבד היום את אחד מטובי הרבנים אשר האיר פנים לכל אדם והיה בקי בכל חדרי תורה ומפורסם בענוותנותו ובצדקותו, מי ייתן לנו תמורתו. תנחומיי למשפחתו ולכל תלמידיו ושומעי לקחו הרבים".

על מסע הלוויה מחר (שלישי) בשעה 11:00 בבוקר מרחוב שילה 60 בראש העין נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ראש העין הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד