י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פנה לראשל"צ ולשר דרעי

הצוואה של הרב שנפטר מהמחלה. צפו בתיעוד

הגר"ע בסיס זצ"ל, שנפטר אמש סמוך לחצות ליל, דאג בימים האחרונים וקרא לביתו את צוריאל קריספל | הרב שכבר היה חלוש ושכב על ספה, ביקש ממנו לפעול כדי שבנו ימלא את מקומו לאחר שיפרוש מתפקידו או שייפטר מן העולם ושיגר מכתבים לראשל"צ ולשר דרעי | צפו בתיעוד

הגר"ע בסיס זצ"ל שבועיים לפני פטירתו. צילום: באדיבות המצלם
הגר"ע בסיס זצ"ל שבועיים לפני פטירתו. צילום: באדיבות המצלם

פטירתו בטרם עת של הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, רבה הראשי של ראש העין ומגדולי רבני עדת תימן, שנפטר לאחר המחלה הקשה, הותירה חלל גדול בעיר. 

צוריאל קריספל יו"ר ש"ס וחבר מועצת העיר אלעד, מספר כי הרב בסיס זצ"ל ביקש ממנו והפקיד בידו, צוואה למנות את בנו רבי יחיאל בסיס כממלא מקומו ברבנות ראש העין. 

"הוא קרא לי לפני כשבועיים", סיפר קריספל ל'בחדרי חרדים', "וביקש ממני כצוואת שכיב מרע שאפנה למרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף וכן ליו"ר התנועה ר' אריה דרעי שידאגו למנות את בנו אחריו לממלא מקומו ברבנות". 

קריספל הגיע לבית הרב בראש העין, כשהרב בחולשתו ובמיטת חוליו, כתב מכתבים לראשון לציון ואריה דרעי בבקשה כי משאלת ליבו תתמלא, שבנו ימלא את מקומו לאחר שיפרוש מתפקידו - במוקדם או במאוחר. 

קריספל מספר עוד ל'בחדרי חרדים': "אני חייב לציין שלמחרת נסעתי במיוחד לירושלים והגעתי לישיבה שהתקיימה בסיעת ש"ס בכנסת, סיפרתי ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי על פגישתי זו עם כבוד הרב ועל בקשתו, כמו כן סיפרתי לו על מחלתו הקשה, הרב דרעי כאב לשמוע כי הרב חולה מאוד ומיד הפטיר, מה השאלה בכלל, ראשית זו ההלכה, ובמיוחד כאשר מדובר בבן תלמיד חכם חשוב, ואמר לי, נעשה הכל שכך יהיה בעזרת ה' ונשתדל שזה יקרה עוד בחייו, שיזכה לראות את בנו ממשיך את דרכו, אך כאמור נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון ה'", סיכם קריספל בכאב. 

במכתב שכותב הרב בסיס לראשון לציון, הוא מספר על בנו שהיה צמוד אליו במיוחד, הוא נעים הליכות וראוי להנהיג את העיר ראש העין, בתיעוד הוידאו פונה הרב נרגשות ומבקש שיעשו הכל על פי החוק שהגוף הבוחר יבחר בבנו לרב במקומו.

"אם אני אזכה בחיי חיותי הנה מה טוב, ואם לא, שיהיה אחרי פטירתי", אמר הרב בסיס זצ"ל שנפטר אמש לבית עולמו. 

קריספל במעונו של הרב בסיס זצ"ל. צילום: באדיבות המצלם

 

המכתב לראש"ל הגר"י יוסף

הלוויתו של הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, תצא בשעה 11:00, מבית מדרשו ברחוב שילה 60 בראש העין, לבית העלמין בעיר.

 

ראש העין צוריאל קריספל הראשון לציון הרב יצחק יוסף אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד