י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

ליצמן מגיב לראשל"צ ומגלגל אחריות לרבנות

אחרי שקיבל פנייה דחופה מהראשון לציון הגר"י יוסף בעניין חמץ בבתי חולים, משיב סגן שר הבריאות יעקב ליצמן למכתבו וטוען: "לתמיכת הרבנות היה תפקיד חשוב בהחלטת המשרד להסכים לבחון בחיוב פתרון זה"

ליצמן מגיב לראשל"צ ומגלגל אחריות לרבנות
סגן השר יעקב ליצמן צילום: Aharon Krohn/Flash90

לאחר שהראשון לציון פנה לשר הבריאות יעקב ליצמן בדרישה להפעיל את סמכותו ולסדר את העניין של הכנסת החמץ למסדרונות בתי החולים בפסח, סגן השר ליצמן משיב לראשון לציון ומגלגל את האחריות לידי הרבנות הראשית.

"קראתי את מכתבו של כבוד הרב והופתעתי" כותב ליצמן להגר"י יוסף, "כפי שהרב בוודאי יודע, מזה זמן מתנהל דיון בנושא במערכות של הרבנות הראשית, משרד הבריאות ומשרד המשפטים, שהציעו נציגי היועץ המשפטי לממשלה את הרעיון של יצירת מתחמים נפרדים לחמץ בבתי חולים".

עוד מציין סגן השר ליצמן כי,"ממה שמסרו לי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, פתרון זה נתמך על ידי הרבנות הראשית עוד מתחילת הדרך, הדברים קיבלו ביטוי בהחלטת מועצת הרבנות הראשית עוד מתחילת הדרך. הדברים קיבלו ביטוי בהחלטת מועצת הרבנות הראשית מיום י"ח אדבר ב תשע"ח, כמו גם במכתבו של היועץ המשפטי לרבנות הראשית וכן בתצהירו של הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית".

סגן השר מאשים את הרבנות הראשית בעניין וטוען כי, "אכן, משרד הבריאות היה ספקן יותר מאשר הרבנות הראשית בנוגע לפתרון זה, אולם לתמיכת הרבנות היה תפקיד חשוב בהחלטת המשרד להסכים לבחון בחיוב פתרון זה".

"על כן קשה להבין כיצד זה מביע הרב הסתייגות חמורה כל כך מהפתרון שאותו קידמה הרבנות הראשית ובו תמכה לכל אורך הדרך", מוסיף ליצמן שמציע "שהרבנות הראשית תפנה לאלתר למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מר רן נזרי, ותעדכן אותו על השינוי בעמדתה".

סגן השר ליצמן מציע לקדם הצעת חוק חדשה ייעודית לבתי החולים בתוך משרד הבריאות, כך נודע ל'בחדרי חרדים', תוך שהוא פונה לראשון לציון, "מן הראוי להביא בפני בית המשפט את הסכנות ההלכתיות שרואה הרבנות בהסדר המוצע. לאחר מכן נוכל להתכנס בהקדם ולחשוב יחד על פתרונות חלופיים, ובכלל זה הפתרונות המועלים במכתבו של אדוני".

כזכור, הראשון לציון הגר"י יוסף, יצא בפנייה דחופה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וכתב כי "משרד הבריאות נדרש לעשות שימוש בסמכותו ולהתקין תקנות ו/או לפרסם הנחיות מנהליות, שיסדירו את איסור חשיפת חמץ בבתי החולים ובמוסדות הרפואה בישראל בימי חג הפסח".

בעקבות עתירות משפטיות שהוגשו ובהן נדונה בבית המשפט אפשרות הכנסת חמץ לבתי חולים במהלך ימי חג הפסח וסמכויות הרבנות הראשית לאכוף זאת, כתב הראשל"צ: "אנו ברבנות הראשית לישראל עשינו ועושים כל אשר לאל ידינו על מנת למנוע אפשרות הכנסת חמץ לבתי החולים באמצעות החלטות מועצת הרבנות הראשית לאורך השנים וכן מתן הנחיות מתאימות וכדו', אך יתכן והמצב המשפטי הנוכחי עלול להגביל חלילה את הרבנות הראשית למתן הנחיות בנושא".

יעקב ליצמן בתי חולים הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד