י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"רשת המנצחים"

בגלל הווטסאפ: הואשם בעבירות חמורות

תושב הצפון שכינה את עצמו 'אסד', ניהל קבוצת ווטסאפ בשם 'רשת המנצחים' והואשם היום בשורת עבירות של מגע עם סוכן חוץ, הסתה לטרור והזדהות עם חיזבאללה

בגלל הווטסאפ: הואשם בעבירות חמורות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות חקירה מאומצת, מסועפת ומשותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, לפני זמן קצר הוגש בידי פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, כנגד תושב נחף בן 64, בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ, הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון הטרור חיזבאללה.

מעובדות כתב האישום שהוגש לבית משפט המחוזי בחיפה באמצעות עוה"ד יובל לביא, עולה כי החל מחודש מאי 2018, הצטרף הנאשם כחבר בקבוצת הוואטסאפ "שבכת אלע'אלבון" (רשת המנצחים) שבה היו חברים 51 אנשים ממדינות שונות, והיא נוהלה ע"י אדם שכינה עצמו "אסד".

במסגרת הקבוצה פורסמו תכנים בשבח ארגון חיזבאללה, חלקם מטעם רשת אלמנאר, הן ע"י חברי הקבוצה והן ע"י אסד .

במהלך התקופה, צרך הנאשם תכנים של אלמנאר שפורסמו בקבוצה, ואת חלקם אף העתיק ושיתף בחשבונות הפייסבוק שלו.

במסגרת זו, פרסם הנאשם, בין השאר, פרסומים המהווים תמיכה והזדהות עם החיזבאללה, לצורך "הסברה המלחמתית". וכן פרסום הקורא לבצע מעשה טרור, כפי שעולה באישום השני.

ביו היתר, פרסם הנאשם בחשבון הפייסבוק תמונה בה נראים חיילי צה"ל בסמוך לגדר המערכת, שראשיהם מסומנים בעיגול אדום, ובתמונה כתוב "הפכו אותם למוץ אכול".

במקרה אחר פרסם תמונה של נסראללה, ועל גבי התמונה נכתב "מבטיך, מילותיך, וקריאותיך של 'אללה אכבר' מפחידים אותם יא אבו האדי".

במקרה נוסף פרסם הנאשם תמונה ובה תמונתו של נסראללה; תמונתו של נשיא סוריה, בשאר אלאסד, על רקע מסגד אלאקצא, בה נרשם "פלסטיני והמפקד שלי הוא בשאר חאפט' אלאסד. ירושלים היא בירת פלסטין"; ותמונה בה נראית יד המורה עם אצבעה למעלה, מתחתיה נכתב "אנחנו עוד נביס אתכם".

מעל התמונות הוסיף הנאשם וכתב: "סיד ההתנגדות, מפקד של הניצחון הערבי הראשון מאז עין ג'אלות מכריז מאלצ'אחיה אלג'נוביה של בירות: 'לירושלים צועדים מיליוני שהידים'. שליבו של כל בן חורין מכובד יהיה שמח ושתבער אש שתאכל את הלבבות של הסוכנים הבוגדים שהיו מרוצים מביזיון ומהשפלה. שישמור אותך האל אבו האדי".

כתב אישום חיזבאללה הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד