י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם בימין

אין ראיות? צו השב"כ החריג לנערים הוארך

השב"כ האריך את הצו החריג שמונע משלושת הקטינים החשודים בעבירות על רקע לאומני, לראות עורכי דין | בארגון 'חוננו' זועמים: "לשב"כ אין ראיות של ממש כנגד החשודים והם נזקקים לשימוש בכלי הפסול"

אין ראיות? צו השב"כ החריג לנערים הוארך
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: unsplash

שירות הביטחון הכללי האריך לפני זמן קצר (שלישי) את הצו החריג שמונע משלושת הקטינים החשודים בעבירות על רקע לאומני, לראות עורכי דין. השלושה, נעצרו ביום ראשון ומעצרם הוארך על ידי בית משפט השלום בראשון לציון עד ליום ראשון הבא.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג שניים החשודים אמר "נראה כי לשב"כ אין ראיות של ממש כנגד החשודים והם נזקקים לשימוש בכלי הפסול של מניעת המפגש, תוך התעלמות מוחלטת מכך שמדובר בקטינים. אנו נדרוש מבית המשפט לסיים לאלתר את הצו ולאפשר מפגש מיידי עם הקטינים".

עו"ד בן גביר שמייצג את אחד החשודים הוסיף "מסתבר שבשרות הביטחון הכללי לא לומדים שום דבר, ובמקום להפנים את ההחלטה מהבוקר ולהבין שיש גבול לתרגילים, יש קו אדום לשלילת מפגש עם עורכי דין ופגיעה בזכויות נחקרים. הם ממשיכים גם בפרשה הזאת לשלול זכות מפגש עם עורך דין. והחשש הגדול שלנו שבגלל שאין עורך דין אין פיקוח אין בקרה הם פועלים איתם באותם דרכים בחדרי המעצר".

הבוקר, בית משפט המחוזי מרכז פסל את כל ההודאות הנאשם צ' בהצתת כנסיית הדורמציון. השופטת מיכל ברנט קבעה כי כלל ההודאות שמסר צ' בהצתת כנסיית הדורמציון - לא קבילות.

הנאשם נחקר לפני שלוש שנים במסגרת פרשת 'דומא' בחשד להצתת כנסיית הדורמציון בירושלים והצתת רכב ומחסן תבואה בכפר עקרבא. השופטת קבעה כי "‏מהרגע הראשון זכה הנאשם ליחס מנוכר מצד החוקרים בלי ניסיון... העבירות בהן נאשם הנאשם חמורות אך נפגעה זכותו של הנאשם להליך הוגן".

כזכור, במהלך מעצרו של הנאשם הפעילה המשטרה כלא מדומה בעיר עכו, כאשר מדובבים שוטרים שהיו בתא עם הנאשם הרעיבו את הנאשם, השפילו אותו, איימו עליו ברצח עד שהשיגו הודאה.

צו איסור פרסום שירות הביטחון הכללי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד