י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הושלמה ההיערכות למסע הקודש של חסידות ספינקא לפולין

המסע ההיסטורי יכלול תפילות בקברי אבות החסידות, ביקור במחנות ההשמדה ושבת התאחדות מרוממת • במרכז המסע: תפילה וסעודת יארצייט לזכרו של ה'שפת אמת' זיע"א בציונו הקדוש שבעיירת גור ביום ההילולא ה' שבט • המסע ייחתם בשבת היסטורית ומרוממת במלון הפאר "סוקאל" שבעיירת לנצוט סמוך ונראה לציונו של הרה"ק רבי נפתלי מרופשיץ זי"ע • כל הפרטים

הושלמה ההיערכות למסע הקודש של חסידות ספינקא לפולין
האדמו"ר מספינקא צילום: אבי כהן

בחסידות ספינקא הולכות ונשלמות בימים אלו ההכנות הרבות והנרחבות לקראת מסע הקודש ההיסטורי של חסידי אוהדי וידידי המוסדות, לארצות אבותינו שבפולין, מסע אשר עומד בסימן 'פויעל'ן מיט'ן רבי'ן'

במסגרת המסע, שיתקיים בשבוע הקרוב פרשת בא מיום רביעי ליל ד' בשבט ועד יום ראשון ז' בשבט הבא אחריו, צפויים המשתתפים להתפלל בציוניהם של אבות החסידות, לבקר במחנות ההשמדה ועוד. 

תחילת וראשית המסע יהיה לינה במלון מיוחד בעיירת קראקא, כאשר עם שחר תתקיים תפילת שחרית ברוב עם בבית מדרשו של הרמ"א זי"ע, ובסיומה יעלה הציבור הק' לתפילה זכה בציוניהם של הרמ"א ובעל ה'מאור ושמש' הטמונים באדמת הקודש בעיירת קראקא, ומשם ייצאו לסיור מרגש במחנות ההשמדה 'אושוויץ' מלווים בסיור מודרך עם מדריך מיוחד אשר יצטרף לכל אורך המסע.

שיאו של המסע נועד להיות במעמד תפילה וסעודת יארצייט בציונו של כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה'שפת אמת' זיע"א מגור, שתיערך ביום השנה להסתלקותו. כידוע, החיבור הקדוש 'שפת אמת' תופס חלק מרכזי בעולמה של חסידות ספינקא, וכ"ק האדמו"ר שליט"א אף מוסר בו שיעור מידי יום, ומזכירו ולומדו רבות בדברות קודשו בעריכת השולחנות ובכל עתות השנה.

את המסע ההיסטורי תחתום שבת מיוחדת ומרוממת במלון המפואר 'סוקאל' בעיירת לנצוט, אשר יוחד והותאם לשימוש עבור משתתפי המסע, סמוך ונראה לציונו של הרה"ק רבי נפתלי מרופשיץ זי"ע, כאשר חלק מתפילות השבת יערכו בבית מדרשו של החוזה מלובלין זי"ע הנמצא בעיירה זו, כאשר יובא לביהמ"ד מערכת חימום וכן מקומות ישיבה עבור קהל המשתתפים, ובסיומו של המסע עם צאת השבת יצאו המשתתפים לתפילה נוראה בציונו הקדוש של הרבי ר' אלימלך מליעז'ענסק זי"ע בראשותו של האדמו"ר שליט"א, ולמחרת ביום א' יסתיים המסע בחזרה לארץ הקודש. 

כמו במסעות הקודמים, גם מסע זה יעמוד בראשותו ובנשיאותו של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א, וישתתפו בו חסידים רבים מהארץ ומהעולם, כמו גם ידידי המוסדות של החסידות. כמו כן במסע הנוכחי צפויים להשתתף רבים מאנ"ש בלונדון, יצויין כי גם רבים אשר אינם נמנים על אנשי החסידות מתעדים להשתתף במסע מיוחד זה כאשר יבואו לדלות בצמא את תורתו ומשנתו המיוחדת של האדמו"ר שליט"א.

מסע היסטורי ומיוחד זה, הושק ותוכנן עבור מגבית מיוחדת למען קרן הבניין דבית המדרש הגדול של החסידות ברח' דונולו 11 בבני ברק, אשר נמצא בתהליך שיפוץ והרחבה נרחב בכל קומות הבניין, כאשר פנים בית המדרש שופץ ברוב פאר והדר לרווחת מתפללי וחובשי ספסלי בית המדרש, וכעת יצאו במרכז המוסדות לעוד מגבית נרחבת למען מטרה זו, במטרה להתקדמות וסיום תוכניות השיפוץ וההרחבה לצד צרכים רבים הנדרשים עבור קהל החסידים בבניין בית המדרש והמבואות. 

במרכז המוסדות מציינים כי עם התקרבות מועד הנסיעה ההרשמה עומדת על סף סגירה, ובסיפוק מציינים כי מלאי המקומות נמצא כמעט עד לתפוסה מלאה, ההכנות נמצאות בישורת האחרונה וצוות מיוחד עומד להישלח למקום בימים הקרובים להכין את המקום לקליטת הקהל הרב. מטעם משרד מרכז המוסדות נמסר כי לאחר עמל ויגיעה בחודשים האחרונים להכנת המסע על הצד היותר טוב לרווחת ציבור המשתתפים ניתן לברך על המוגמר עם סיומם של רוב ההכנות הנדרשות לפני המסע, ומוסרים כי בסיעתא דשמיא יוכלו המשתתפים להעיד כי אכן מסע מושקע ומיוחד זה לא ישכח מזכרונם ימים רבים,  האט'ס געפוילט אלעס גוט'ס.

 

מסע הקודש ספינקא פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד